یزدفردا: میز خدمت دادگستری به منظور پاسخگویی به سوالات قضایی و حقوقی مردم بافق با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد و معاونین همراه برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به همراه تیم قضایی استان در شهرستان بافق حضور پیدا کردیم و یک ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره در قالب میز خدمت دادگستری داشتیم.

وی افزود: باحضور شش نفر از تیم قضایی استان، موفق شدیم با ۱۳۰ نفر از مردم شهرستان ملاقات کنیم.

دهشیری بیان کرد: بیشتر مراجعات مردم به دلیل جهل و عدم آگاهی به قانون بود. 

وی گفت: برخی هم در صدد تشکیل پرونده بودند که سعی شد با همکاری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان، هدایت شوند و تا جایی که امکان دارد، به ویژه در مواقعی که کثیرالشاکی یا کثیرالخواهان است، پرونده‌ای تشکیل نشود. 

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: به عنوان مثال در رابطه با یکی از واحد‌های تولیدی اینجا که توسط یکی از همکاران ما، تذکر‌های ارشادی به آنها داده شد.

وی تصریح کرد: در دهه فجر به همراه حدود ۳۸ نفر از مدیران قضایی، با بیش از هزار و ۷۰۰ نفر ملاقات چهره به چهره صورت گرفت و دستورات لازم برای حل مشکلات مردم، داده شد. 

دهشیری خاطرنشان کرد: بحث آموزش و آگاهی به مردم هم هدف دیگر این دیدار‌ها است چراکه جهل به قانون دارند و به همین دلیل گرفتار دستگاه قضایی می‌شوند. 

گفتنی است مردم بافق مشکلات خود را در حوزه زمین، مسکن، تامین خوراک سنگ آهن، پیگیری زمین فرهنگیان و... در این میز خدمت با دستگاه قضا در میان گذاشتند. 

رئیس کل دادگستری استان یزد و هیئت همراه همچنین در دیداری با امام جمعه بافق، در نشست هم اندیشی افزایش مشارکت در انتخابات حضور یافتند و در ادامه با بازدید از کارخانه فرآوری خرما در شهرستان، برای رفع موانع توسعه این واحد فرآوری تصمیم گیری کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا