یزدفردا: دادیار دادسرای عمومی و انقلاب اشکذر: در راستای فراهم کردن محتوای مناسب و حضور قضات در مدارس، اجرای طرح قاضی - مدرسه در مدارس اشکذر آغاز شد.

به گزارش یزدفردا: علی شریعت پناه گفت: یکی از چالش های قابل ملاحظه در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور گرایش نوجوانان و جوانان به جرایم وآسیب های اجتماعی علی الخصوص آسیب های نوپدید اجتماعی به طورناخواسته و از روی عدم شناخت و آگاهی از این آسیب ها می باشد.

این مقام قضایی هدف از اجرای طرح قاضی - مدرسه در این حوزه را ارائه برخی آموزش های رشد مدار، جرایم و آسیب های نوپدید اجتماعی دانست و ابراز کرد: به منظور ارائه راههای مقابله و پیشگیری از این آسیب ها در مدارس علی الخصوص مقاطع متوسطه این طرح از ابتدای آبان ماه سال جاری آغاز و برگزاری جلسات مذکور طبق زمانبندی انجام شده تا پایان سال تحصیلی در تمامی مدارس متوسطه و با حضور قضات مجرب و توانمند به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: کارشناسان مسائل و مباحث اجتماعی بر این عقیده اند که یکی از علل اصلی افزایش نرخ جرایم و آسیب های اجتماعی و انحطاط اخلاقی افراد در دوران بزرگسالی، عدم توجه به آموزش های رشد مدار در دوران کودکی و نوجوانی است.

شریعت پناه اظهار کرد: مدرسه به عنوان پرجمعیت‌ترین ایستگاه تعلیم و تربیت نقش به‌سزایی در پیشگیری از وقوع جرم بر عهده دارد از همین رو آموزش و اطلاع‌رسانی باید در سنین پاییین انجام شود تا این آموزه‌ها در فرد نهادینه شود.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان فراوانی برخی از جرایم و آسیب های اجتماعی نوپدید در حوزه شهرستان، موضوعات دسته بندی و اولویت سنجی شده است و حضور قضات در مدارس به صورت مستمر بر این اساس ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است زنگ اجرای طرح قاضی - مدرسه به همّت دادگستری اشکذر و مشارکت اداره آموزش و پرورش در مدارس این شهرستان به صدا درآمد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا