یزدفردا: رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد: ثبات قیمت مرغ در یزد به دلیل افزایش جوجه‌ریزی باعث اشباع شدن بازار مرغ در استان شده است.

به گزارش یزدفردا: جواد دشتی‌پور با اشاره به اینکه قیمت مرغ در یزد نسبت به استان‌های همجوار پائین‌تر است گفت: قیمت مرغ در یزد هر کیلو ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که از استان‌های همجوار کیلویی ۶ الی۷ هزار تومان پائین‌تر است.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد با بیان اینکه جوجه‌ریزی استان یزد در ماه‌های اخیر افرایش داشته است، تصریح کرد: ثبات قیمت مرغ در یزد به دلیل افزایش جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر است و باعث اشباع شدن بازار مرغ در استان شده است و در حال حاضر بازار هیچ گونه کمبودی در زمینه مرغ ندارد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم مشکلات مرتبط با تهیه سویا و ذرت حل شده است، ادامه داد: در زمینه تهیه نهاده‌های مرغ مشکلی وجود ندارد، اما در زمینه نظارت بر بازار مرغ در استان همچنان با مشکلاتی مواجه است.

دشتی‌پور ادامه داد: مرغ شمال در شرایطی که هزینه تمام شده تولید نسبت به استان یزد پائین‌تر است و حتی با هزینه حمل نیز همچنان از قیمت مرغ یزد باید پائین‌تر باشد، اما متاسفانه این مرغ در استان یزد ۱۰ هزارتومان گرانتر از مرغ یزد به فروش می‌رسد و این درحالیست که برعکس تصور عموم مردم کیفیت مرغ یزد از مرغ شمال بالاتر است.

وی در پایان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در استان تصریح کرد: افزایش قیمت مرغ در استان به دلیل افزایش تقاضا است و این موضوع به دلیل گران شدن گوشت و عدم توان اقتصادی مردم در تهیه گوشت است، بنابراین مردم به تهیه گوشت مرغ بیش از گذشته روی آورده‌اند و مصرف مرغ افزایش یافته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا