یزدفردا: استاندار یزد: آمار واقعی صادرات استان در ۹ ماه سال جاری، یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون دلار بوده است.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در نشست با صادرکنندگان استان گفت: هرگونه صادرات محصولات استان باید بر اساس سند یزدنوین باشد، چرا که این سند همه الزامات اقتصادی و صادراتی را با توجه به آمایش سرزمینی و نظرخواهی و مشورت با فعالان عرصه تولید و صادرات استان پیش بینی کرده است.

وی افزود: آمار واقعی صادرات استان در ۹ ماه سال جاری حدود یک میلیارد و ۶۱۷ میلیون دلار بود که افزایش ۱۵ درصدی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

استاندار یزد درباره مشکلات فعالان این حوزه تصریح کرد: پیشنهاد‌ها و درخواست‌های صادرکنندگان به ما اعلام شود تا از طریق مسئولان کشوری پیگیری کنیم. 

فاطمی با اشاره به پیگیری برای انتقال کارت بازرگانی ۸۸ شرکت به استان اظهار داشت که این یک اتفاق مبارکی است که با پیگیری محقق شده است.

مدیرکل گمرک استان یزد هم درباره عملکرد ۹ ماهه این اداره گفت: در این مدت دو میلیون تن کالا از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی هشت درصد و از نظر ارزش چهار درصد رشد داشته است.

سلمانی افزود: کالا‌های صادر شده ۳۴۳ میلیون دلار ارزآوری داشته و تراز تجاری استان در هشت ماهه امسال حدود ۱۵۰ میلیون دلار مثبت بوده است.

نداشتن نماینده بانک مرکزی در استان، فقدان آزمایشگاه تعیین ماهیت، تسهیلات و تنوع سازی بازار‌های هدف از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا