یزدفردا: فرماندار اردکان: بیش از ۸۰ مورد پایش صورت گرفت که نتیجه آن معرفی ۲ واحد به مراجع قضایی و اخطار به ۵۰ واحد بود.

به گزارش یزدفردا: حسین سبزواری با اشاره به تجمع‌های مردمی در اردکان نسبت به آلودگی هوا گفت: اردکان در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۰۰ روز آلوده را پشت سر گذاشت و مردم انتظار دارند اقدامی در قبال صنایع آلاینده انجام بگیرد.

وی افزود: در ۴۰ روز اخیر نزدیک به ۸۰ مورد پایش و پیگیری صنایع آلاینده صورت گرفته که دو مورد به مراجع قضایی معرفی و به ۵۰ واحد هم اخطار داده شده است.

فرماندار اردکان با تأکید بر لازم الاجرا بودن تصمیم‌های کارگروه پایش آلودگی هوا تصریح کرد: با پیگیری استاندار و نماینده اردکان، حریم زیست محیطی برای اردکان و شهر‌های اطراف آن نظیر احمدآباد تعریف شده که البته طرحی بلندمدت است.

وی ادامه داد: بر این اساس، پهنه جدید صنعتی در ۴۰ کیلومتری شهر‌های سکونتی دایر می‌شود تا صنایع آلاینده از محور عقدا ـ اردکان خارج شده و به این پهنه بروند.

سبزواری تأکید کرد که صنایع طی ۳۰ سال در این محور مستقر شده و انتقال آن‌ها قطعا یک تصمیم یک شبه و یک سال و دو سال نیست و به مروز زمان باید به بخش‌های جدید منتقل شوند تا مشکل آلودگی هوا پایان یابد.

وی خاطرنشان ساخت: در دو سال اخیر هیچ مجوز جدیدی در اردکان صادر نشده و شرط ما هم استقرار صنایع کم آبخواه و پاک با حداقل نیروی انسانی به شمار می‌آید.

فرماندار اردکان بر برخورد با صنایع آلاینده تأکید کرد و گفت: مشارکت جدید صنایع در تامین زیرساخت‌ها خصوصا مراکز درمانی برای درمان بیماری‌هایی نظیر تنفسی می‌تواند بخشی از درد‌های مردم را بکاهد.

گفتنی است جمعی از مردم و مسئولان اردکان روز گذشته و امروز در اعتراض به افزایش آلودگی هوا در این شهرستان تجمع کرده و خواستار برخورد با صنایع آلاینده شدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا