یزدفردا: دادستان عمومی و انقلاب اشکذر گفت: هرگونه دخل و تصرف و یا ساخت و ساز در بستر یا حریم رودخانه‌های فصلی ممنوع است.

به گزارش یزدفردا: ابوالفضل زارع بیدکی در حاشیه بازدید از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی شهرستان اشکذر بیان داشت: در نتیجه بررسی‌های به عمل آمده و همچنین اطلاعات و گزارش‌های واصله در خصوص تصرف غیرقانونی بخش گسترده‌ای از زمین‌های حریم و بستر رودخانه شهرستان توسط برخی افراد از طریق احداث ساختمان، فنس‌کشی مراتب در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان قرار گرفت.

وی آب و بستر رودخانه‌ها را ثروت ملی محسوب و متعلق به عموم مردم توصیف کرد و افزود: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، وزارت نیرو در صورتی که ساخت سازی در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها را برای امور مربوط به آب مزاحم تشخیص دهد با نظارت دادستان یا نماینده او اقدام به تخلیه و قلع خواهد کرد.

زارع بیدکی با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم رودخانه هم ممنوع است، تأکید کرد: در صورتی که ملک مردم در حریم رودخانه قرار گرفته و آن محوطه متعلق به شخص باشد، نیز حقوق ارتفاقی وزارت نیرو باید لحاظ شده و هیچگونه اعیانی در آن احداث نشود.

دادستان اشکذر به مسئولان ذیربط تاکید کرد: افرادی که وارد حریم یا بستر رودخانه شده اند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند تا حکم قلع و قمع یا خلع ید صادر شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا