یزدفردا: فرایند احیاء فولاد میبد از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش یزدفردا: موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هئیت عامل ایمیدرو به همراه مدیرعامل چادرملوی اردکان، فرماندار میبد، از کارخانه فولاد میبد بازدید کرد.

در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده از روند واگذاری فولاد میبد به چادملوی اردکان جهت راه اندازی ارائه شد.

فرماندار میبد در حاشیه این بازدید گفت: قرار شد ۲۵ هکتار از مجموعه ۲۲۷ هکتاری فولاد دراختیار چادرملو قرار و سرمایه گذاری برای تولید ۳۰۰ هزار تن نورد یعنی میلگیرد آجدار و ساده درسال قرارگیرد.

سیدجمال سجادی پور با بیان اینکه مناقصه بین شرکت‌های با استاندارد‌های جهانی انجام خواهد شد افزود: تا بهمن ماه امسال عملیات اجرایی در فولاد میبد آغاز و سرمایه گذاری در سال اول ۸۰، سال دوم ۹۰ و درسال سوم به صدرصد ظرفیت تولید نورد در فولاد میبد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مجموع سرمایه گذاری در فولاد میبد ۵۱ میلیون یورو است و برق، گاز و آب هم از ظرفیت موجود فولاد میبد استفاده خواهد شد.

فرماندار میبد با اشاره به سهم ۴۶ درصدی ایمیدرو در فولاد میبد هم گفت: براساس مصوبه سفر اول رئیس جمهور به استان، ایمیدرو موظف است با هماهنگی چادرملو نسبت به سرمایه گذاری و راه اندازی و تکمیل فرایند تولید اقدام کند.

سجادی پور خاطرنشان کرد: در این بازدید موثقی نیا معاون وزیر سمت تاکید کرد: مدیرعامل فولاد میبد و نماینده فولاد ایران، ظرف یک ماه آینده به صورت جداگانه راهکار لازم را جهت استفاده از ظرفیت کوره بلند فولاد میبد ارائه کنند تا نسبت به راه اندازی آن هم اقدام شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا