یزدفردا: مشخصات مورد انتظار برای نسخه تولیدی بی وای دی YangWang U۹ فاش شده و همانطور که مشخص است، حتی قدرتمندتر از آن چیزی است که در ابتدا انتظار داشتیم!

به گزارش یزدفردا: بی وای دی YangWang U۹ به تازگی و برای اولین بار در حال تست در یک مسیر مسابقه‌ای دیده شد. این خودرو دارای فاصله بین دو محور ۲۹۰۰ میلی‌متری است که یک امر ضروری برای قرار دادن بسته باتری بزرگ ۱۰۰ کیلووات ساعتی بین محورها است. این پکیج باتری توسط FinDreams، یکی از شرکت‌های تابعه BYD ساخته شده است.

U۹ دارای چهار موتور الکتریکی است که هر کدام ۳۲۲ اسب بخار قدرت دارند. با جمع کردن قدرت هر کدام از آنها، به عدد ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت خواهید رسید که بیشتر از ۱۱۰۰ اسب بخاری است که در ابتدا انتظار می‌رفت تولید شود. در حالی که می‌توان استدلال کرد که این خودرو به ۱۲۸۷ اسب بخار نیرو نیاز ندارد، اما وزن آن ۲۴۷۵ کیلوگرم است که بسیار بیشتر از یک ابرخودرو با موتور احتراقی است و تقریباً ۱۷۵ کیلوگرم بیشتر از ریماک نورا وزن دارد.

به گفته بی وای دی شتاب صفر تا صد آن تنها در ۲ ثانیه قابل انجام و حداکثر سرعت به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو طبق چرخه آزمایشی چینی، می‌تواند تا ۷۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند.

شاید جذاب‌ترین ویژگی U۹ سیستم تعلیق خاص آن باشد. BYD آن را سیستم Disus-X می‌نامد و کنترل حرکت عمودی، جانبی و طولی پیچیده‌ای را از طریق سیستم‌های کنترل بدنه فراهم می‌کند. این سیستم‌ها به خودرو اجازه می‌دهند تا روی سه چرخ حرکت کند و حتی می‌تواند بالا و پایین بپرد!

علیرغم تمام فناوری‌هایی که در YangWang U۹ انباشته شده است، این مدل از مدل‌های دیگر BYD پیروی می‌کند و با استانداردهای سوپراسپرت‌ها، نسبتاً مقرون به صرفه باقی می‌ماند و قیمت آن از حدود ۱۴۰ هزار دلار شروع می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا