یزدفردا: مدیرعامل کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی و عطر و ادکلن میبد: در شرایط تحریم و درحالی که باید مواد اولیه و اسانس از فرانسه می‌آمد اقدام به تولید لوازم آرایشی برپایه دانش بومی کردیم.

به گزارش یزدفردا: حمید رضا صفدری زاده، با اشاره به اینکه این صنعت تا حدودی صنعت جدید و ناشناخته ایی بود و با توجه به رشته تحصیلی شیمی که داشتم در این صنعت ورود کردم، گفت: در شرایط تحریم و درحالی که باید مواد اولیه و اسانس آن از فرانسه می‌آمد و فرمالاسیونی که برای تولید به کارگرفته می‌شد فاز اول این شرکت با ۶۰۰ میلیارد ریال راه اندازی و اولین محصول خود را در ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میل با رایحه‌های مختلف تولید کرد.

وی هدف از راه اندازی این صنعت را تولید محصول ایرانی با نام ایرانی، با مجوز بهداشت و سیب سلامت دانست و گفت: گام بعدی طرح توسعه این صنعت در شهرستان میبد است و با تحقیقاتی که انجام شده است، دستگاه‌ها خریداری و فرمولاسیون آن آماده است تا با حمایت نهاد‌های دولتی و استفاده از تسهیلات، طرح توسعه این صنعت را راه اندازی کنیم.

صفدری زاده با اظهار اینکه ایران بزرگترین وارد کننده لوازم آرایشی بهداشتی وعطر و ادکلن است افزود: توسعه این شرکت و تولید محصولات کاملا ایرانی و لوکس و عرضه آن به بازار از اهداف این شرکت است.

مدیر عامل این شرکت گفت: کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی و عطر و ادکلن درحال حاضر با ۲۰ نفر اشتغال، ۳۰ هزار قلم عطر و ادکلن در ماه تولید می‌کند که اگر طرح توسعه این کارخانه به سرانجام برسد بالغ بر ۷۰ هزار محصول جدید در ماه به تولید این شرکت افزوده خواهد شد.

صفدری زاده با بیان اینکه بالغ بر ۶ میلیون دلار در ماه محصولات آرایشی بهداشتی وارد ایران می‌شود افزود: با طرح توسعه این شرکت می‌توانیم ۳۰ درصد این نیاز را در داخل تامین و ۳ میلیون دلار ارزش افزوده را عاید کشور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی طرح توسعه این شرکت تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و برای ادامه کار و رسیدن به تولید و عرضه محصول به بازار در این مرحله به ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است که انتظار داریم مسئولین ما را حمایت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا