یزدفردا: دادستان عمومی و انقلاب اردکان: صحت سنجی اطلاعات قبل از انتشار توسط رسانه‌ها ضروری است.

به گزارش یزدفردا: علی محمد دشتکیان گفت: درج و انتشار اخبار کذب، جرم بوده و مرتکب مستوجب مجازات قانونی است، بنابراین فعالان حوزه رسانه باید نسبت به صحت سنجی اخبار، قبل از انتشار اقدام کند.

وی افزود: انتشار اخبار کذب می‌تواند رسانه و خبرنگار را با چالش جدی مواجه سازد و بر این اساس باید ابتدا به طرق مقتضی از قبیل هماهنگی با روابط عمومی ارگان‌ها و اشخاص مسئول نسبت به صحت سنجی اطلاعات و اخبار اقدام کرد و سپس به انتشار مطلب پرداخت.

دادستان عمومی و انقلاب اردکان بر لزوم خویشتنداری رسانه‌ای و پرهیز از هرگونه شتابزدگی در درج وانتشار اخبار ناصحیح تأکید کرد و اظهار داشت: اخبار مربوط به حوادث و جریان‌های اخیر در شهرستان میبد به منظور حفظ نظم وامنیت عمومی جامعه و آرامش روانی مردم باید با دقت نظر و توجه به ابعاد آن منتشر شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: بدیهی است فصل الخطاب در جریانات اخیر نیز کما فی السابق، قوانین جاری مملکتی است و مجریان قانون، در هر شرایطی به تکالیف قانونی خود عمل خواهند کرد.

وی به نقش مؤثر رسانه‌ها در جامعه بومی اردکان و لزوم امید و انگیزه بخشی به مردم و مسئولان اشاره کرد و ادامه داد: عصر حاضر عصر رسانه و ارتباطات است و باید از این ظرفیت در راستای اعتلای دستگاه قضایی و ارتقای سطح خدمات به مردم بهره گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا