یزدفردا: دهمین مخزن از طرح آبرسانی به روستا‌ها با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردکان احداث شد.

به گزارش یزدفردا: در طرح آبرسانی به ۲۶ روستا که از ابتدای آذر ۱۴۰۱ شروع شده، نزدیک به ۶۲ کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردکان، با حضور در طرح آبرسانی به ۲۶ روستا و ساخت مخزن در روستای فخرآباد اردکان، این پروژه را اقدامی مهم و ارزشمند شمرد. 

سرهنگ امامی در ادامه با اشاره به شعار امسال بسیج که «بسیج امید ملت ایران است»، یکی از محور‌های امید را خدمت به مردم دانست. 

وی در همین راستا یادآور شد: به همت بسیج سازندگی در سطح کشور و با تعامل و همکاری که با وزارت نیرو انجام شده است، پروژه‌های خوبی در دستور کار قرار گرفته است. یکی از این پروژه‌ها تحت عنوان جهاد آبرسانی است. 

سرهنگ امامی گفت: در بحث پروژه آبرسانی، ذیل قرارگاه امام حسن مجتبی، بین بسیج سازندگی و مجموعه سپاه و وزارت نیرو تعهداتی بسته شده و این پروژه‌ای که در حال حاضر در دست اجراست، پروژه‌ای است که از ابتدای آذر ۱۴۰۱ شروع شده و نزدیک به ۶۲ کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه بسیج شهرستان اردکان بحث کمبود آب در منطقه را جدی شمرد و افزود: بحث کمبود آب در منطقه و بعضا قطعی آبی که صورت می‌گرفت، انشالله با این حرکت رفع خواهد شد. 

وی گفت: این مخزن دهمین مخزنی است که نزدیک به ۲۰۰ متر مکعب گنجایش دارد و در روستای فخرآباد اردکان احداث می‌شود. کلا ۱۱ عدد مخزن تعبیه شده است و نزدیک به ۳ هزار و ۲۰۰ متر مکعب حجم مخزن هاست. آبرسانی پروژه برای نزدیک به ۱۲ هزار نفر می‌باشد و برای ۵۸ روستا این آبرسانی انجام می‌شود.

وی درخصوص پروژه‌های بعدی نیز گفت: از پروژه‌های بعدی که در روستای فخرآباد اتفاق خواهد افتاد بحث ساخت منازل است که به برکت وجود آب صورت خواهد گرفت. 

وی درصد پیشرفت فیزیکی کل مجموعه را نزدیک به ۸۷ درصد تخمین زد و گفت: انشالله بزودی زود شاهد بهره برداری پروژه خواهیم بود. 

سرهنگ امامی ضمن تشکر از اداره آب و فاضلاب استان و شهرستان، مسئولین شهرستان اردکان و صنایع گفت: سرمایه گذار اصلی این پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی است. نزدیک به ۴۰ میلیارد در این زمینه سرمایه گذاری شده است. 

وی در پایان یادآور شد: انشالله به شرط تأمین اعتبارات لازم تا سه ماه آینده شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا