یزدفردا: سجادی پور با بیان اینکه هدف از مدیریت حوزه آبخیز انسجام محلی با مشارکت مردم درحوزه آب است گفت: در نهایت دستگاه‌های دولتی برای برنامه ریزی براساس اولویت‌ها و شاخص‌هایی که از طریق مشارکت مردم تعیین می‌شود اعتبارات و هزینه کرد‌های خود را خواهند داشت.

به گزارش یزدفردا: سجادی پور فرماندار میبد در اولین جلسه مدیریت حوزه آبخیزداری شهرستان میبد گفت: در این جلسه مقرر شد بخشداران متناسب با چهار حوزه آبخیزی شهرستان، برنامه‌های خود را جمع بندی و مشکلات و پیشنهادات خود را احصا کنند. 

سجادی پور با بیان اینکه هدف از مدیریت حوزه آبخیز انسجام محلی با مشارکت مردم درحوزه آب است گفت: در نهایت دستگاه‌های دولتی برای برنامه ریزی براساس اولویت‌ها و شاخص‌هایی که از طریق مشارکت مردم تعیین می‌شود اعتبارات و هزینه کرد‌های خود را خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: با مشخص شدن حوزه‌های آب با کار منسجم، کمتر شاهد مشکلاتی که ناشی از دستکاری‌های ما در حوزه آبخیز مثل سیل، خشکسالی و طوفان درگذشته بدون برنامه و مدیریت در طبیعت شده است شاهد خواهیم بود.

فرماندار میبد گفت: امیدواریم با نظامند شدن و برگزاری این جلسات بتوانیم کارمنسجم و گرو‌های خوبی را درحوزه‌هایی که انتخاب می‌شود شاهد باشیم.

سجادی پور تصریح کرد: براساس مباحثی که در بخش‌ها احصا شد می‌توانیم درحوزه منابع طبیعی، آبخیزداری، راه و معادن و برداشت‌هایی است با مشارکت بخش خصوصی، دولتی و مردم برای تحقق اولویت‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: این طرح از پایین به بالا است یعنی اینکه مردم نیاز‌ها را اعلام می‌کنند و نیاز‌ها و مشکلات خود را در حوزه‌های آب، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و معادن اولویت بندی می‌کنند تا اعتبارات بر اساس آن اولویت‌ها تخصص داده شود و دستگاه‌ها نیاز‌ها را به بهترین شکل انجام دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا