یزدفردا: رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس گفت: اکنون ۱۵۰ نوع گردشگری وجود دارد و اردکان می‌بایست روی گردشگری قنات متمرکز شود.

به گزارش یزدفردا: با حضور محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار، معاون شهردار، رئیس دفتر نماینده، روسای ادارات آبفا، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پایگاه پژوهشی بافت‌های تاریخی شهر اردکان، پنجمین نشست بررسی معضلات قنات در بافت تاریخی برگزار شد.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس در این نشست گفت: اکنون ۱۵۰ نوع گردشگری وجود دارد و اردکان می‌بایست روی گردشگری قنات متمرکز شود. گردشگری اردکان علاوه بر بافت تاریخی، باید بر گردشگری قنات متمرکز شود تا بتوانیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 سپهری اردکانی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردکان درباره روند تخلیه فاضلاب در حریم قنات گزارشی ارائه کرد و در ادامه گفت: با توجه به بضاعت ساکنان بافت تاریخی باید حمایت و راهکار‌هایی ارائه شود تا نسبت به حفر چاه جذبی اقدام شود.

 کاظم نژند مدیر پایگاه میراث جهانی قنوات یزد نیز نتایج پایش این پایگاه از وضعیت خانه‌های دارای فاضلاب متصل به مسیر قنوات ارائه کرد.

تأمین تجهیزات موردنیاز برای تخلیه فاضلاب، مسدودی مسیر‌های فاضلاب خانه‌ها به مسیر قنات از عمده مباحثی بود که در این نشست بحث و گفتگو شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا