یزدفردا: معلولان میبدی از عدم اجرای مناسب‌سازی معابر و بی‌توجهی به اجرای این طرح گله‌مند هستند.

به گزارش یزدفردا: سجادی پور فرماندار میبد صبح امروز به همراه رئیس بهزیستی، شهردار، معاون عمرانی و کارشناسان اجرایی شهرداری از وضعیت مناسب سازی معابر سطح شهرستان و همچنین از سد معبر میوه فروشی‌ها، لوازم خانگی و خودرو بازدید کرد.

فرماندار میبد در این بازدید بر همکاری جدی شهرداری با اداره بهزیستی در اجرای طرح مناسب سازی و رفع سد معبر سطح شهر تاکید کرد.

رئیس اداره بهزیستی میبد در این بازدید گفت: متاسفانه بخش عمده طرح مناسب سازی بعد از ده سال در معابر شهرستان میبد هنوز اجرا نشده است.

فلاح سد معبر سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، لوازم خانگی و خودرو را مشکل اساسی درسطح شهر برشمرد و افزود: گا‌هی مشاهده می‌شود که کامل پیاده رو‌ها را گرفته شده است و باید برای دسترسی مناسب معلولین این مسائل در شهر دیده و سد معبر‌ها رفع شود.

وی با اشاره به نارضایتی مردم و معلولین از مشکل سدمعبر درسطح شهر گفت: بیش از ده سال از طرح مدون مناسب سازی در شهرستان می‌گذرد، اما مناسب سازی خیلی از نقاط سطح شهر انجام نشده و معلولین و سالمندان ناراضی هستند.

رئیس اداره بهزیستی با بیان اینکه طبق قانون جامع حمایت از معلولین و سالمندان بیش از یک سوم جمعیت شهرستان را معلولین، سالمندان، کودکان و جانبازان تشکیل می‌دهند گفت: انها نیاز به دسترسی مناسب دارند و حتی خیلی از موارد افراد سالم هم نیاز دارند.

فلاح تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها در اجرای طرح مناسب سازی در طول این سال‌ها، کمتر از ۴۰ درصد مناسب سازی در شهرستان میبد اتفاق افتاده است و به بیش از ۶۰ درصد مناسب سازی در میبد نیاز داریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا