یزدفردا: درنشستی با حضور اساتید دانشگاه میبد، قضات و وکلای استان و دانشجویان رشته حقوق، صلاحیت دادگاه کیفری بین المللی و نحوه فعال شدن حقوقدان‌ها و وکلا برای پیگیری جنایت‌های اسرائیل درغزه بررسی شد.

به گزارش یزدفردا: حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب استان گفت: در این نشست مقرر شد حقوق دان‌ها و وکلای استان هم از تمامی ظرفیت‌های داخلی و بین المللی برای پیگیری و رسیدگی به جنایات اسرائیل درغزه از طریق محاکمه کیفری و بین المللی اقدام کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد هم گفت: دراین نشست نقش وکلای دادگستری دراعلام جرم علیه رژیم صهیونیستی را امکان سنجی کردیم.

 جعفری تصریح کرد:چون رژیم صهیونیستی درغزه مرتکب نسل کشی و جرائم جنگی علیه بشریت شده است؛ دیوان دادگستری بین المللی صلاحیت رسیدگی به جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت و نسل کشی را دارد.

وی با بیان اینکه وکلای کشور‌ها به دنبال این جنایات اسرائیل در غزه به دادستان دیوان بین المللی دادگستری اقامه شکایت کرده اند گفت: کانون وکلای دادگستری استان یزد هم قصد دارد اعلام شکایت را به دادستان دیوان بین المللی دادگستری داشته باشد تا به جرائم جنگی ، علیه بشریت و نسل کشی رژیم صهیونیستی و به ویژه شخص نتانیاهو رسیدگی لازم توسط این دیوان به عمل بیاورد. 

در این نشست تعدادی از دانشجویان رشته حقوق هم نظرات و پیشنهادات خود را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی درغزه و نسل کشی آشکار در مقابل چشمان سازمان‌های بین المللی مطرح کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا