یزدفردا: طرح مصباح الهدی با محوریت امام موسی کاظم (ع) در میبد آغاز شد.

به گزارش یزدفردا: طرح مصباح الهدی که یکی از طرح‌های پایدار در آموزش و پرورش است و هرساله در یکی از استان‌های کشور از سوی معاونت پرورشی آموزش و پرورش به اجراء درمی آید اینبار در شهرستان میبد با محوریت امام موسی کاظم (ع) الگوی کنترل خشم با رونمایی از پوستر مولی آرزو‌ها آغاز شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش آشنایی دانش آموزان با سبک و سیره اهل بیت را از اهداف این طرح خواند و گفت: دراین راستا هرساله یکی از مسئولین درهر استان محور فعالیت‌های تربیتی و آموزشی معرفی می‌شود.

باقری افزود: امسال سهم استان یزد، سبک و سیره امام موسی کاظم بوده که خوشبختانه با خوش فکری که دوستانمان در میبد داشته اند؛ دبیرخانه این طرح به شهرستان میبد واگذار شده است و شاهد بودیم که کار‌های اثربخشی داشتند و پوستر و تیزر فرایند اجرای طرح را با جدیت و با برنامه آغاز کردند. 

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در پایان این طرح که هدفمان آشنا کردن دانش آموزان با سیره امام موسی کاظم (ع) است؛ این سیره و سبک زندگی امام بتواند در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به مدد ما بیاید.

باقری با بیان اینکه در میبد با خوش ذوقی لقب کاظم امام (ع) استفاده کرده اند گفت: اگر بتوانیم از کظم غیظ امام و موضوع خشم نوجوانان و جوانان، آن‌ها را از این آسیب با بهره گیری از آموزه‌های امام موسی کاظم (ع) بیرون ببریم تا دانش آموزان قدرت کنترل خشم خود را بالا ببرند به اهدافمان در این طرح رسیده ایم.

وی گفت: امیدواریم به تاسی از این گونه فعالیت‌ها درسراسر کشور دانش آموزان را با سیره زندگی ائمه معصومین آشنا کنیم. 

سعید غفاریان رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: پیوند سیره امام موسی کاظم (ع) با مسائل اجتماعی و کظم غیظ و مقابله با خشم، کارعلمی و پژوهشی خوبی است که درحال انجام است و اثراتش را در بین دانش آموزان درطول سال تحصیلی و سال‌های بعد خواهیم دید.

غفاریان با بیان اینکه طرح مصباح الهدی از امروز با برنامه ریزی اجرایی که میبد در طول سال تحصیلی برای همه استان را برعهده دارد آغاز شد و تا پایان فروردین ماه تداوم خواهد داشت افزود: این طرح شامل فرهنگیان، دانش آموزانم، خانواده‌های دانش آموزان و عموم جامعه است که با پویش ها، جشنواره‌ها و مسابقات متعدد و گفتمان‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی‌ها ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا