یزدفردا: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر از نظارت مستمر دامپزشکی بر فروشگاه‌های عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌های این شهرستان خبر داد و گفت: طی هفت ماهه امسال افزون بر ۴۵۰۰ کیلوگرم فرآورده‌ غیرقابل مصرف در شهرستان شناسایی و معدوم شده است.

به گزارش یزدفردا: «علی نیک بین» در این رابطه گفت: مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها در شهرستان اشکذر به طور منظم و دوره‌ای مورد بازدید کارشناسان این اداره قرار می‌گیرند و با متخلفین از موازین بهداشتی به شدت برخورد می‌شود و فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی جمع آوری و معدوم می‌شوند.

وی امکان ادامه فعالیت واحدهای متخلف را مشروط به رفع نواقص بهداشتی مورد تذکر دانست و ادامه داد: اگر مشخص شود که واحدی از چهارچوب فعالیت قانونی و بهداشتی به طور مستمر عدول کرده یا به دلیل فقدان زیرساخت مناسب حائز شرایط فعالیت نیست، طبق قانون و با همکاری دیگر ارگان‌های مربوطه نسبت به حذف و معدوم‌سازی فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف یا پلمب واحد متخلف اقدام خواهیم کرد.

نیک‌بین در ادامه اعلام کرد: طی هفت ماهه گذشته از ابتدای سال جاری بیش از ۵۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی انجام شده که منجر به معدوم‌سازی بیش از ۴۵۰۰ کیلوگرم فراورده خام دامی غیر قابل مصرف توسط اداره دامپزشکی شهرستان شده است.

وی اظهار کرد: یکی از جنبه‌های مهم و کلیدی فعالیت‌های اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر تمرکز بر عرضه بهداشتی و قانونی فرآورده‌های خام دامی است که همکاران ما در اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر همواره در حال پایش کیفیت بهداشتی و رعایت قانون در سطح تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی هستند و در این خصوص خطوط قرمزی نیز وجود دارد که از کلیه فعالین این حوزه خواستاریم تا به آن پایبند باشند.

به نقل از روابط عمومی دامپزشکی اشکذر، نیک‌بین در پایان عنوان کرد: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص، مراتب را به منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ارتباطات مردمی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان یزد گزارش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا