یزدفردا: چهارمین مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمایی بافندگان زیلوی استان یزد در آستانه سالروز ثبت «میبد به عنوان شهر جهانی زیلو» با حضور هنرمندان و فعالان هنرصنعت زیلو در میبد برگزار و منتخبین دومین هیات مدیره این انجمن مشخص شدند.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا: در این نشست که با حضور فعالان هنرصنعت زیلو از مناطق مختلف استان یزد از جمله شهرهای میبد، اردکان، ندوشن، تفت، یزد، اشکذر و زارچ برگزار شد، درخصوص چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این هنر صنعت تبادل‌نظر شد.

همچنین در این برنامه، مدیران این تشکل صنفی برای سه سال آینده انتخاب شدند که براساس آراء اتخاذ شده به ترتیب «محمدعلی غنی‌پور»، «محمدعلی یادگاریان»، «انسیه طاهره آقایی میبدی»، «امیرحسین جعفری»، «سید محمد حسن علایی شورکی»، «راضیه زمانیان شورک» و «سعید اشتری مهرجردی» به عنوان اعضای دومین هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی بافندگان زیلو و «محدثه ایزدی مهرجردی» به عنوان بازرس این انجمن انتخاب شدند.

در آغاز این نشست سالانه که بزرگترین گردهمایی هنرمندان و فعالان هنرصنعت زیلو است، «محمد علی غنی‌پور» رئیس انجمن صنفی کارفرمایی بافندگان زیلو، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده‌ی انجمن طی سه سال گذشته ارائه کرد.

«عذرا تدین» مدیر توسعه خوشه‌های کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد سخنران دیگر این برنامه بود که به تبیین اهمیت و جایگاه انجمن در توسعه هنرصنعت زیلو پرداخت.

لازم به یادآوریست؛ انجمن صنفی کارفرمایی بافندگان زیلو، تنها انجمن تخصصی و صنفی هنرصنعت زیلو در کشور است که بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان هنرصنعت زیلو در آن عضویت دارند. این انجمن در سال ۱۳۹۹ در راستای برنامه‌های توسعه خوشه زیلو تاسیس شد و طی سه سال گذشته با راه‌اندازی کارگاه تامین نخ و چله پیچی، مرکز نوآوری، برگزاری دوره‌ها و تورهای آموزشی نقش موثری در توسعه این هنر صنعت ایفا کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا