یزدفردا: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از برنامه ریزی برای توسعه گردشگری شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: علی اصغر شالبافیان ضمن بازدید از نارین قلعه، مجموعه کاروانسرای شاه عباسی، موزه زیلو و ابنیه‌های شاخص تاریخی شهرستان میبد گفت: شهرستان میبد با بیش از ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی و بیش از ۳۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، و ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی درحوزه میراث فرهنگی در زمره شهرستان‌های خاص استان و کشور قرار دارد.

وی افزود: شهرستان میبد علاوه برحوزه صنایع دستی که زیلو را به عنوان ثبت جهانی به خود اختصاص داده است، در سایر صنایع مانند کاربافی و سفال هم منحصر به فرد است.

معاون گردشگری، وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: برنامه ریزی شده است تا متناسب با ظرفیت‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان، رویداد‌هایی تعریف شود که در این زمینه برگزاری ۶ رویداد قطعی شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر توسعه اقامتگاه‌های گردشگری با استفاده از ظرفیت تسهیلاگران حوزه گردشگری در شهرستان میبد، گفت: یکی از نکاتی که مورد توجه ویژه باید قرارگیرد، اقامتگاه‌های گردشگری است که مقرر شد با استفاده از ظرفیت تسهیلگران حوزه گردشگری، ظرفیت اقامتی شهرستان میبد، افزایش پیدا کند. 

وی با اشاره به اینکه درحوزه گردشگری مزارع و کشاورزی هم میبد جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: مقرر شد در حوزه مزارع پرورش بلدرچین، با تعریف رویدداد‌هایی متناسب با اسب و گردشگری کشاورزی از جمله انار، بتوان از ظرفیت آن‌ها استفاده شود. 

شالبافیان خاطرنشان کرد: یک ویژگی منحصر به فرد دیگری که در شهرستان میبد وجود دارد درحوزه کاشی و سرامیک است که برنامه ریزی شد تا تور‌های گردشگری پیشرفت را راه اندازی کنیم که قطعا یکی از جلوه‌های پیشرفت و ظهور استفاده از فناوری‌های نو برای بهره مندی از ظرفیت طبیعی استان در شهرستان میبد است و کارخانجات فراوانی که درحوزه کاشی و سرامیک وجود دارد، می‌تواند موجب بهره مندی مخاطبان خاص خود قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا