یزدفردا: آشنا: «رسیدن از مجلس انقلابی به مجلس انقلابی‌تر دور و دشوار نیست؛ چندصد عاشق خدمت اولی و چند میلیون رأی اولی.»

راضیه حسینی: بعد از رأی اولی‌ها، روزه اولی‌ها و سال اولی‌ها به واژه‌ جذاب «عاشق خدمت اولی» رسیدیم. این عزیزان همان‌هایی هستند که احتمالاً بعد از مدتی به «نماینده اولی» تبدیل خواهند شد و تمام عشق خود را در این راه خرج می‌کنند. شاید چند سال بعد، و بر اثر خرج عشق زیاد به وزیر اولی تبدیل شوند. هیچ بعید نیست به رئیس‌جمهور اولی هم برسند.

این اولی‌ها همیشه در کشور دور می‌زنند و مسئولیت‌های دسته اول بسیاری را از آن خود می‌کنند، ولی طوری چیدمان نقش‌ها را مدیریت می‌کنند که در هیچ سمتی دو بار حضور نداشته باشند. عاشق خدمت اولی‌ها همیشه منتظرند تا خدمت چندمی‌ها بالاخره تصمیم به استعفا بگیرند و نوبت آنها برسد. البته همیشه هم لازم نیست مسئول به امر خطیر و تقریباً ناممکن استعفا فکر کند، امکان دیگری به نام رد صلاحیت برای نمایندگان مجلس وجود دارد که بسیار هم کارساز است. یک سری نماینده‌ی متنفر خدمت چندمی، از رده خارج می‌شوند، نماینده‌های عاشق خدمت اولی وارد، و در کنار عاشقان خدمت چندمی، مجلسی یک دست انقلابی‌تر از انقلابی را تشکیل می‌دهند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد خواهید دید که به زودی بازار به قیمت اولی‌هایی می‌رسد که تا به حال در عمرمان ندیده بودیم و همگی شگفت‌زده خواهیم شد.

البته با این شیوه احتمالاً عنقریب است که مسئولان عزیز، به یک سری مردم اولی نیاز پیدا کنند. کسانی که تازه از کارخانه درآمده و زیر بار گرانی و تورم دچار فرسودگی نزدیک به اسقاط نشده باشند. ملت اولی‌هایی که دچار سوءهاضمه‌ی شعار نشده باشند و معده‌ای کاملاً خالی و آماده برای هضم حرف‌های مسئولان داشته باشند.

شاید با همین ملت هم بشود کاری کرد. مثلاً همگی حافظه‌های قدیمی‌مان را دور بریزیم. چند ترابایت جدید نصب کنیم و دوباره برای اولین بار همه چیز روی‌مان نصب شود. از مجلس انقلابی تا وزرای نمونه و …

به این صورت همه چیز برای‌ اولین بار اتفاق می‌افتد و همه‌ی مسئولان عاشق خدمت اولی می‌شوند. هیچ وزیری از قبل در وزارت‌خانه‌ دیگر کار نکرده است. اصلاً تابه حال جایی استخدام نشده و هیچ رزومه‌ای نداشته است. هیچ نماینده‌ای پیش از این مدیر جایی نبوده و تازه بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، و طی یک فرآیند کاملاً منصفانه برای مجلس انتخاب شده است.

ما مردم هم تا به حال به هیچ کس رأی نداده‌ایم و قرار است برای اولین بار به یک سری عاشق رأی بدهیم و برای این قضیه خیلی هیجان‌زده‌ایم. نمی‌دانیم آدم‌های عاشق قرار است یک کشور را چطوری اداره کنند و سرانجام مملکت عاشقانه‌ها چه خواهد شد؟

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا