یزدفردا: مدیر کل دامپزشکی استان یزد از آغاز اردوی جهاد دامپزشکی درشهرستان اشکذر خبر داد.

به گزارش یزدفردا: فاتحی نیا گفت: این اردوی جهادی با مشارکت ۶ اکیپ دامپزشکی متشکل از ۱۵ نفر نیروی جهادی و مردمی برگزار می‌شود که اکیپ‌ها ضمن مراجعه به روستا‌های هدف در بخش مرکزی شهرستان اشکذر، خدمات دامپزشکی را به مردم این مناطق ارائه می‌دهند.

وی افزود: اردوی جهاد و محرومیت زدایی با محوریت واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سبک، سمپاشی رایگان بدن دام واکسیناسیون نیوکاسل آشامیدنی طیور بومی، واکسیناسیون هاری در سگ‌های صاحبدار، آموزش و ترویج و ویزیت رایگان دام با مشارکت جهاد کشاورزی و بخشدار مرکزی انجام خواهد شد.

فاتحی نیا در ادامه عنوان کرد: پیش بینی می‌شود در این اردو بیش از ۵۰۰۰ راس دام سبک و بیش از ۱۰۰۰۰ قطعه طیور بومی و بیش از ۲۵ قلاده سگ واکسینه شوند.

 مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم از برنامه‌های مهم دامپزشکی است و خدمات ارائه شده به مردم در قالب اردو‌های جهادی به صورت کاملا رایگان و با همکاری سایر نهاد‌های خدمتگزار برگزار می‌شود، گفت: همزمان با ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری، آموزش‌های لازم در خصوص بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بهداشت جایگاه و نگهداری دام‌ها و … نیز بصورت چهره به چهره ارائه می‌گردد.

 فاتحی نیا گفت: برگزاری این اردو‌ها در پیشگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری‌ها و حفظ جمعیت دام که اقتصاد و معیشت روستائیان وابسته به آن است، تاثیر بسزایی دارد و دامداران بایستی نکات بهداشتی در خصوص بیماری‌های دامی و نگهداری دام رعایت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا