یزدفردا: «شاهکار وزارت صمت: ادغام مرکز ملی فرش با مرکز صنایع ورزشی برای دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو.»

راضیه حسینی: چرا؟ معلوم است، این که دیگر پرسیدن ندارد، مگر تا به حال نمی‌دانستید باید برای دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو چنین کاری کرد؟ همه‌ی دنیا می‌دانند. لابد این را هم نمی‌دانید که برای دانش‌بنیان کردن صنعت پتروشیمی باید مرکز حفاظت از فوک خزری با ستاد تشویق به فرزندآوری یکی شود.

این ادغام‌های جذاب دقیقاً مثل ترکیب چند غذا با هم است. بعضی وقت‌ها یک‌هو شاهکاری درمی‌آید و در جهان، معروف می‌شود. دقیقاً مثل شخصی که برای اولین بار تصمیم گرفت بادمجان را با کشک قاتی کند؛ یا از این هم عجیب‌تر، شخصی که برای اولین بار بستنی را سرخ کرد؛ یا همین پیتزای قورمه سبزی.

همه‌ این نوابغ روزی با تمسخر اطرافیان‌شان مواجه شدند، ولی بعد از مدتی همه‌ی اطرافیان با حالتی خجالت‌زده مراتب عذرخواهی خود را اعلام کردند و تصمیم گرفتند دیگر هیچ‌وقت به هیچ ترکیبی نخندند، حتی اگر ترکیب رونالدو و چمن ورزشگاه آزادی باشد. اطرافیان بعد از مدتی پی بردند که همه چیز شدنی است.

از طرفی باید به این نکته نیز توجه کنید که مسئولان ما همیشه دنبال نوآوری و هیجان هستند. آنها نمی‌خواهند صرفاً یک دنبال‌کننده باشند و کارهای کشورهای دیگر را تقلید کنند. می‌خواهند خودشان ابداع کنند و نام‌شان در تاریخ ماندگار شود. کم نداشتیم بزرگانی که برای همیشه در حافظه‌ی تاریخ ماندگار شدند، طوری‌که با هیچ شوینده‌ای پاک نخواهند شد.

لطفاً سریع واکنش نشان ندهید و متعجب نشوید، به ترکیب جدید کمی زمان بدهید تا جا بیفتد. شاید واقعاً جواب داد و کشورهای دیگر هم امتحان کردند.

باید متشکر باشیم که مسئولان ما هیچ وقت نمی‌گذارند طعم روزمرگی و خسته شدن از تکرار زندگی عادی، را بچشیم. همیشه برای ما شگفتانه‌ای دارند تا روزمان، بلکه هفته‌مان، ساخته شود. البته گاهی هم با بمباران شگفتی‌ها از مسئولان مختلف مواجه خواهیم شد و آن وقت است که دیگر هیجان به اوج خود می‌رسد و دل‌مان می‌خواهد سرمان را به دیوار بکوبیم تا کمی آرام شویم.

از مسئولان عزیز تقاضا داریم کمی آرام‌تر زندگی ما را جذاب کنند. شاید برخی از مردم ناراحتی قلبی داشته باشند و این حجم از هیجان برای‌شان خوب نباشد. مثلاً می‌توانید با هم مشورت کنید و هر بار یکی از شما تصمیم جذابش را اعلام کند. مثلاً چند روز در هفته را اختصاص به دولت بدهید و چند روز، مجلس. روزهای تعطیل را هم بگذارید برای شهرداری تهران.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا