یزدفردا: مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و کارشناسان فنی استان اصفهان از گلخانه اجرا کننده طرح کنترل بیولوژیک آفات در شهرستان خاتم بازدید کردند.

به گزارش یزدفردا: فتاحی؛ مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد طی این بازدید گفت: استفاده از عوامل بیولوژیک یکی از روش های موثر کاهش مصرف آفت کش های شیمیایی پر خطر و تولید محصولات سالم می باشد که در سطح ۱۰ هزار متر مربع از گلخانه ای در شهرستان خاتم استان در حال اجرا می باشد.

نامبرده با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح در سال گذشته، افزود: در راستای مبارزه بیولوژیک، عوامل کنترل کننده شامل: کنه شکارگر سوریسکی، سنک شکارگر اوریوس و زنبور پارازیتوئید براکون در این گلخانه رها سازی شده است که به صورت بیولوژیکی و طبیعی آفات مهم و مضر برای گلخانه را از بین می‌برد و باعث تولید و برداشت محصول سالم می‌شود.

فتاحی با اشاره به اینکه تولید محصولات سالم و گواهی شده از برنامه‌های هدفمند سازمان جهاد کشاورزی است گفت: سم‌پاشی محصولات کشاورزی در گلخانه‌ها باعث آسیب به محصولات و در نتیجه به خطر افتادن سلامت مصرف‌کنندگان می‌شود که با اجرایی نمودن طرح مبارزه بیولوژیک می توان ضمن تحقق اهداف در حوزه تولید محصول سالم، به تداوم امنیت غذایی، کشاورزی پایدار و سلامت جامعه دست یافت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا