یزدفردا: امام جمعه میبد: انتقال تجارب تربیتی و آموزشی و عدم ایجاد گسست نسلی در میان فرهنگیان، از جمله وظایف خطیر آموزش و پرورش و تمامی نهاد‌های کمک رسان، در این برهه زمانی است.

به گزارش یزدفردا: آیت الله اعرافی در نشست شورای آموزش و پرورش میبد در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، بر تعامل و همکاری والدین با آموزش و پرورش در مقوله تربیت فرزندان و مراقبت از آنان تاکید کرد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه آموزش و پرورش در یک نقطه عطف تاریخی و گذر از یک دوره و ورود به یک فضای جدید قرار دارد تصریح کرد: انتقال تجارب تربیتی و آموزشی و عدم ایجاد گسست نسلی در میان فرهنگیان، از جمله وظایف خطیر آموزش و پرورش و تمامی نهاد‌های کمک رسان، در این برهه زمانی است.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با اشاره به وجود ۲۶ هزار نفر دانش آموز در میبد، گفت: افزایش دو برابری دانش آموزان شهرستان میبد در سال‌های اخیر، مسئولیت آموزش و پرورش را در تامین نیاز‌های تربیتی و آموزشی و دیگر نیاز‌ها سنگین‌تر می‌کند و آموزش و پرورش باید تدابیر لازم را جهت جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به کارگیرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: جوابگویی به نسل جدید و پاسخگویی به نیاز‌های فکری، تربیتی، عاطفی و اخلاقی از وظایف تمامی بخش‌های مدرسه از جمله، آموزگاران، بسیج دانش آموزی، انجمن‌های اسلامی، فعالان طرح امین و ... است. رسیدن به این مهم، مستلزم ایجاد یک تیم هماهنگ، با راهبری مدیر آموزشگاه و ایجاد گفتمان با نگاهی باز و پاسخگویی دوسویه است.

امام جمعه میبد، با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی ازنقاط شهرستان میبد بر تکمیل طرح‌های ناتمام با مشارکت خیران تاکید کرد و گفت: باید با اهتمام همه، ظرف شش ماه آینده این مشکل نیز رفع شود. 

تعیین وضعیت هنرستان بهیاری، محوریت خانواده در برنامه‌های تربیتی سال تحصیلی جدید، کمبود نیروی خدمتگزار مدارس و تکمیل طرح‌های نیمه تمام از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا