یزدفردا: نماینده مردم تفت و میبد: مردم برخی روستاها فقط برای یک یا دو روز در هفته آب شرب دارند که توسط تانکر به آنان می رسد.

به گزارش یزدفردا: سیدجلیل میرمحمدی گفت: وقتی که اسم استان یزد به میان می‌آید اولین واژه‌ای که در ذهن متبادر می‌شود، بحث آب و کمبود آب است، موضوعی که بار‌ها مورد توجه مقام معظم رهبری و ریاست جمهور و مسئولان بوده است.

وی افزود: بحران آب در میبد و تفت به اندازه‌ای است که مردم مجبورند با دبه‌های پلاستیکی در صف ایستگاه‌های برداشت آب بایستند تا بتوانند آب آشامیدنی یکی دو روزه خود را تامین کنند. در روستا‌های تفت مردم برای یک یا دو روز در کل هفته آب شرب دارند و آن هم توسط تانکر آبرسانی می‌شود.

نماینده تفت و میبد ادامه داد: با این اوصاف بار دیگر از وزیر نیرو خواهش می‌کنم، صدای تشنگی این مردم را بشنوند، زمینه آبرسانی به این دو شهرستان را فراهم کنند، اجرای عملیات بزرگ آبرسانی به ۲۶۶ روستای شهرستان تفت را که مدت‌هاست مردم چشم انتظار هستند، آغاز شود و طرح آبرسانی میبد هم به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم احیای قنات‌ها خاطرنشان ساخت: سال گذشته سیل آمد و قنوات متعددی را تخریب کرد. خواهش می‌کنیم وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو تامین اعتبار کافی برای لایروبی قنات‌ها را درنظر بگیرند و مردم نجیب و انقلابی را بیش از این دل نگران نکنند.

میرمحمدی همچنین اظهار داشت: متاسفانه نهاده‌های دامی کم و بسیار گران شده است و این موضوع، دام مردم را به سمت کشتارگاه‌ها سوق داده است. گرانی گوشت و مهاجرت روستاییان از معضلات است. آقای وزیر کشاورزی شما قول داده‌اید و می‌خواهیم به قول خود عمل کنید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تجربه دولت‌های مختلف اعم از اصولگرا و اصلاح طلب نشان می‌دهد به موازات افزایش طول عمر دولت‌ها، مسئله فساد در بخش‌های مختلف دولت اوج می‌گیرد.

وی اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم ضمن خارج کردن شعار گشت ارشاد مدیران از حالت تبلیغاتی، نظارت جدی و موثری را بر عملکرد مدیران خود در سطوح مختلف داشته باشد تا خدای نکرده تجربه تکراری گسترش روزافزون قانون گریزی، ارائه آمار‌های کاذب، رانتخواری و پارتی‌بازی، دوست گماری، خویشاوندسالاری و طایفه‌گرایی گریبانگیر دولت سیزدهم نشود.

نماینده تفت و میبد تأکید کرد: به عنوان خادم ملت هشدار می‌دهم در صورت دست کم گرفتن نفوذ فساد در بین دولتمردان به تدریج گوهر بی‌بدیل اعتماد عمومی که طی یک دهه قبل ضربات سختی به آن وارد شده است؛ از کف خواهد رفت.

میرمحمدی با اشاره به موضوع گرانی و کمبود داروی بیماران خاص گفت: کمبود دارو به ویژه داروی بیماری‌های خاص و صعب العلاج، کمبود قابل توجه شیرخشک، کمبود تجهیزات مصرفی پزشکی به جد مورد نگرانی و اعتراض شدید بیماران و خانواده‌های آن‌ها است و متولیان امر و مسئولان وزارت بهداشت یک تدبیر جدی برای این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف نیرو‌های خرید خدمت عنوان کرد: نزدیک مهرماه است و متاسفانه هنوز قرارداد تعداد قابل توجهی از معلمان خرید خدمات و همچنین خدمتگزاران خرید خدمت بلاتکلیف و در سایه‌ای از ابهام است. از وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم که این موضوع را پیگیری کند تا این افراد با تیب خاطر بتوانند در مهرماه مشغول تدریس شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا