یزدفردا: رئیس دادگستری استان یزد از کاهش ۴۸ درصدی پرونده‌های قضایی در شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری در مراسم معرفی رئیس جدید دادگستری میبد گفت: دو جلسه حفظ حقوق بیت المال در شهرستان میبد تشکیل و مشکل اراضی شهرک‌های هفتگانه، کشت موقت روستای رکن آباد، استرداد هزار هکتاری اله آباد شهیدیه و زمین‌های معوض شهیدیه و ندوشن مرتفع شد.

وی با تقدیر از عملکرد رئیس سابق دادگستری میبد افزود: در مدت زمان خدمت حسین بیگی، هفت هزار و ۲۸۷ فقره پرونده موجودی شهرستان به سه هزار و ۷۷۸ فقره یعنی ۴۸ درصد از پرونده موجودی کاهش یافت.

فرماندار میبد هم اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ جمعیت و همچنین حضور مهاجرین و اتباع جایگاه مهمی دارد و نقش دستگاه قضا در اجرای عدالت، احقاق حق و رضایت مردم بسیار پررنگ بوده است.

سید جمال سجادی پور با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی طلاق در میبد ادامه داد: دستگاه قضا توجه زیادی به اشتغال، معیشت و مسائل خانواده زندانیان داشته و زندان‌های استان به کارگاه مهارت آموزی مبدل شده است.

وی تصریح کرد: همچنین با اجرای قانون شهرک‌ها و حمایت از تولید و صنعت، چندین واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته و فولاد میبد هم با سرمایه گذاری مصوب، در آینده‌ای نزدیک به چرخه تولید بازمی گردد.

در این مراسم از خدمات علیرضا حسین بیگی قدردانی و مرتضی حدادزاده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان میبد معرفی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا