یزدفردا:طرح اختتامیه  «مانا» و مشارکت اجتماعی نوجوانان با همکاری اداره بهزیستی و موسسات حال خوب زندگی ؛آوای زندگی ؛سپیده مهر ومراکز مثبت زندگی ۶۵۶۵ومرکز مثبت زندگی ۱۰۴۱۴شهرستان  با حضور مسئولین شهرستان  برگزار شد.

 

  رئیس اداره بهزیستی میبد در آئین اختتامیه طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان ؛ ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این طرح اظهار کرد: همکاری همه دستگاه‌های اداری و نهادها برای توسعه دامنه اجرایی طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران «مانا» لازم و ضروری است.

 

وی افزود: بررسی رویکردها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، می تواند موجب افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات شود.

وی  گفت: طرح «مانا» از جمله طرح‌های پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی است که با هدف رفع مشکلات نوجوانان و تقویت روحیه انتقادی و مطالبه گری آنان و با مشارکت اجتماعی خود نوجوانان و حضور تسهیلگران آموزش دیده سازمان، در سراسر کشور اجرا می شود.

 

در پایان مراسم از  کلیه نوجوانان فعال در طرح «مانا»  با اهدای لوح سپاس و جوایز تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، هدف از اجرای طرح «مانا» آموزش مشارکت‌جویی و ارزش دادن به نقش جوانان در شناخت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. این طرح  امسال نیز  با همکاری اداره بهزیستی؛موسسات ومراکز مثبت زندگی وهمکاری  تعدادی از ارگان های دولتی  و با مشارکت ۱۵۳ نفر و در۷کارگاه اموزشی  ویژه دختران وپسران  اجرا شده است. 

تسهیلگران این طرح آقای صادق زارعی ؛ خانم فهیمه برزگری؛خانم فاطمه زارعشایی؛خانم عاطفه السادات حسینی ؛خانم مریم سعیدی نیا و خانم خدیجه محمدی  میباشند .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا