یزدفردا: نشست شورای اداری شهرستان بافق با حضور محمد رضا صباغیان نماینده مردم (مهریز ، بافق ،بهاباد ، ابرکوه و خاتم) در مجلس شورای اسلامی ، محمد حسین پارسائیان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد و جمعی از مدیران شهرستانی درمحل فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد ، محمد حسین پارساییان روز شنبه در شورای اداری شهرستان بافق ، افزود: کمبودهایی که در تعداد نیروی کادر اداری شهرستان وجود دارد مربوط به همه استان است، در ده سال گذشته به این موضوع پرداخته نشده و همچنین عمل کردن صغیف مدیریت های شهرستانی در آزاد سازی نیرو های داری تعهد خدمت در شهرستان باعث شده میزان تصدی پست ها در مرکز استان بالا باشد و عمده ای از نیروها در مرکز استان متمرکز شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد افزود: وقتی در شهرستانی کمبود نیرو وجو.د دارد چرا مدیر اداره ای اجازه جابجایی را می دهد و اگر مدیران شهرستان محکم بایستند که حق جایجایی وجود ندارد، بسیار راهگشا است.

پارسائیان ادامه داد: وقتی فردی تعهد خدمت در منطقه ای داشته باید در همان شهرستان بماند و نباید جابجا شود و ما هم معتقد به همین اصل هستیم و هر گونه جابجایی نیز باید با موافقت شهرستان بوده و نباید به راحتی با انتقال افراد موافقت شود.


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت:در مورد تامین خوراک صنایع نیز استاندار یزد بصورت محکم در حال پیگیری است اما در این زمینه از مسئولان شهرستان و نماینده شهرستان نیز درخواست داریم آنها هم پیگیری داشته باشند و این مطالبه به حق شما را دنبال کنند.


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در مورد عدم پرداخت حقوق معادن و مسئولیت های اجتماعی در شهرستان بافق نیز گفت:در مورد عوارض معادن و عدم پرداخت مسئدولیت اجتماعی ، نیاز به پیگیری دارد و در استان نیز اقداماتی صورت گرفته و باید پرداخت شود که بخشی هم بعد از سالها و برای اولین بار پرداخت شد .

پارسائیان ادامه داد: متاسفانه در مبالغ پرداخت شده نیز مردم طعم آنها را نچشیدند چون برنامه ریزی نداشته ایم و البته برخی در شهرستان توقعاتی دارند که منجر به تضییع حقوق عامه میشود، همچنین در نحوه هزینه کرد دو درصد نیز مردم این شیرینی را لمس نکردند و لذا پیشنهاد می کنم کمیته برنامه ریزی شهرستان برای هزینه کرد این مبالغ تصمیم گیری کند.

وی افزود: نباید بصورت تکه تکه و مجموعه و تشکل این مبالغ هزینه و پرداخت شود و در نهایت خروجی برای مردم نداشته باشد بلکه بعنوان مثال در مورد بیمارستان بافق که مهم ترین درخواست مردمی است با توجه به اینکه مدیریت هزینه کرد این مبالغ به شهرستان واگذار شده در سال های گذشته بخش اعظمی از این مبالغ بایستی صرف زیرساخت های مردم میشد.

پارسائیان در مورد درخواست بکارگیری جوانان بافقی در این شهرستان نیز گفت: طرح بورسیه شغلی با ابتکار استان یزد در کل کشور اجرایی شد و لذا واحدهای صنعتی و معادن می توانند از نخبگان بومی بعنوان بورسیه استفاده کنند و با این فرایند جوانان نخبه در ظرفیت های شهرستانی هم مشغول بکار خواهند شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه به مدیران این شهرستان در مورد پاسخگویی به شبهات مطرح شد در تریبون یا رسانه ، اظهار داشت: مدیران دولتی بافق شبهاتی که مطرح می شود را پاسخ دهند و بعنوان مثال اخیرا عنوان شده بود آب در معدنی هدر می رود باید پاسخ داده شود که آبهای سفره های زیر زمینی با درصد سختی بالا قابل شرب نیست و بایستی به همان سفره زیرزمینی برگشت داده شود و اینکه کسی تصور کند رها سازی آب در دشت برای بازگشت به سفره زیر زمینی به معنی اصراف در مصرف آب است سخنی بسیار غیر کارشناسانه و از روی ناآگاهی است .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا