یزدفردا: اولین خانه نخبگان کشور با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در بافق افتتاح شد.

به گزارش یزدفردا: مدیر بنیاد نخبگان یزد در این مراسم گفت: هدف این است که در دولت مردمی، خدمات بنیاد ملی نخبگان به تمامی شهر‌ها و شهرستان‌های فعال ارائه شود.

مفتاح زاده با اشاره به حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه فعال در استان افزود: یزد در سال گذشته، سومین استان در کشور به لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی نخبگان شد.

همچنین در ادامه برنامه‌های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مرکز نوآوری و کارآفرینی بافقی نو برای توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان افتتاح شد. 

مسئول این مرکز اظهار داشت: هدف اصلی این مرکز آموزش و فرهنگ سازی کارآفرینی در سطح شهرستان و برگزاری رویداد‌های کارآفرینی است.

کاکاوند ادامه داد: توسعه فرهنگ، آموزش و توانمندسازی کارآفرینان بالفعل و بالقوه، افزایش سرانه درآمدی جامعه و کمک به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و شبکه سازی و ارتباط بین مرکز کارآفرینی و کارآفرینان شهرستان بافق با سایر نهاد‌های فعال در اکوسیستم استان و کشور از دیگر اهداف این مرکز به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ نفر در حوزه کارآفرینی در شهرستان آموزش داده و بیش از ۱۵۰ شغل خانگی ساماندهی شده‌اند که در نظر داریم کارگاه‌هایی برای آن‌ها راه اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق هم گفت: در این مرکز، یک بخش خانه نخبگان است که به شناسایی افراد مستعد در شهرستان که می‌توانند در حوزه کارآفرینی و حوزه مرتبط با شرکت سنگ آهن مرکزی فعالیت کنند، می‌پردازد.

مجتبی حمیدیان اظهار داشت: در بخش دیگر هم آموزش کارآفرینی و استقرار تیم‌های جوان و نوجوانی است که ایده‌های خلاقانه دارند و می‌توان حوزه‌های کارآفرینی را با آنان توسعه داد. 

وی افزود: این ماموریت را در مجوعه خانه نخبگان داریم که با بنیاد ملی نخبگان همکاری و نیاز‌های نیروی انسانی نخبگی را شناسایی کنیم و با جذب نیرو در این مسیر فعالیت‌هایمان را پیش ببریم.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا