یزدفردا: حجت الاسلام صداقت با اشاره به برنامه های با موضوع عفاف و حجاب در یزد گفت: یکی از اولویت های اصلی ما در برنامه های نوروزی توجه به فرهنگ عفاف و حجاب در شهر دارالعباده یزد بود.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایام نوروز 1402 گفت: امسال توفیق پیدا کردیم اقدامات زیادی در زمینه عفاف و حجاب انجام دهیم که یا مستقیم توسط سازمان انجام شده یا مورد حمایت این سازمان قرار گرفته و با حمایت این نهاد بوده است.

حجت الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایام نوروز 1402 گفت:
امسال توفیق پیدا کردیم اقدامات زیادی در زمینه عفاف و حجاب انجام دهیم که یا مستقیم توسط سازمان انجام شده یا مورد حمایت این سازمان قرار گرفته و با حمایت این نهاد بوده است.

وی چاپ و نصب بیش از دو هزار متر مربع بنر فضاسازی شهری با موضوع عفاف و حجاب در قالب بیلبورد،استند و داربست در سطح شهر را یادآور شد و افزود: ۶ غرفه تبلیغی ترویجی در موضوع عفاف و حجاب در پارک ها و نوروزگاه ها شامل میدان امیرچقماق، مسجد جامع، امامزاده جعفر(ع)، باغ دولت آباد و بافت تاریخی با همکاری بانوان فعال در حوزه امر به معروف دایر شده است.

بانوان فعال در این غرفه ها با شرکت در دوره فانوس که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد آموزش های لازم را فرا گرفتند، و در این غرفه ها با روش های جذاب سعی در ترویج فرهنگ حجاب دارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اجرای تئاترهایی با موضوعات مختلف از جمله فضای مجازی و عفاف و حجاب در پارک ها و سایر نقاط را از دیگر اقدامات در این حوزه برشمرد و گفت: یکی از اقداماتی که برای اولین بار در نوروز امسال رقم خورد، اجرای موزه زنده بود که در این ویژه برنامه تمام بانوان هنرمند با ظاهری مطابق بانوان قدیم حضور دارند.

وی ادامه داد: در قالب نشریه ای با عنوان یزد عزیز که توسط کودکان روزنامه فروش در موزه زنده بین گردشگران توزیع می شود، شکوائیه زنان عفیف یزدیش خطاب به مجلس شورای ملی که اولین اعتراض رسمی بانوان کشور علیه کشف حجاب رضاخانی بوده است، و از درخشان ترین حوادث تاریخی برای دارالعباده در موضوع حجاب به شمار می آید، پرداخته شده است.

صداقت با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تذکر لسانی و همچنین حضور روحانیون در سطح بافت تاریخی، فعالیت تعدادی از روحانیون عزیز در مسجد جامع را یادآور شد که در زمینه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در حوزه عفاف و حجاب مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب در سطح شهر یزد کم نیست و با قدرت در حال برگزاری است گفت: فعالیت های فرهنگی در سه حوزه تبلیغی، ترویجی و مذهبی در حال انجام است به عنوان مثال می توان به برنامه های میدان امیرچقماق با همکاری حوزه بسیج، مسجد جامع با همکاری هیئت امنای مسجد، مسجد چهل محراب با همکاری بسیج و باغ دولت آباد با همکاری حوزه بسیج اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یک سازمان است و تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه به همت این سازمان و حمایت آن پیش بینی و اجرایی شده و در دست اجراست گفت: بیش از ۲۸ نهاد در موضوع عفاف و حجاب موثر هستند که اگر همه اینها به وظایف خود عمل کنند و مردم عزیز هم این نهادها را یاری کنند اتفاقات خوبی را در موضوع فرهنگ سازی بابت عفاف و حجاب شاهد خواهیم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا