یزدفردا: پس از بارش رحمت الهی که در شبانه روز گذشته دل یزدیهای کویرنشین را در آستانه سال نو شاد کرد، هواشناسی برای روزهای پایانی هفته وزش تندباد و طوفان گرد و خاک را پیش بینی کرد.

به گزارش یزدفردا: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، به دنبال فعال شدن سامانه بارشی در استان از بعدازظهر دوشنبه، شاهد بارشهای پراکنده در بسیاری از مناطق استان بودیم به نحوی که بیشترین بارشهای شبانه روز گذشته از تنگ چنار مهریز به میزان ۲۰.۶ میلیمتر و پس از آن زردین تفت به میزان ۱۹ میلیمتر گزارش شد.

این سامانه که در شهر یزد نیز موجب بارش رحمت الهی به میزان ۷.۳ میلیمتر در شب گذشته شد، تا امشب نیز بر فراز استان باقی خواهد ماند و وزش باد نسبتاً شدید و در برخی نقاط بارندگی گاهاً به صورت رگبار با احتمال رعد و برق را به دنبال خواهد داشت.

البته هواشناسی استان پیش بینی کرده است که از ساعات بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری، وزش باد نسبتاً شدید گاهی تندباد با احتمال گرد و خاک را در استان شاهد خواهیم بود.

بیشینه دمای روز گذشته استان یزد از شهر بافق با دمای ۳۰ درجه و کمینه آن از ده بالا با دمای یک درجه سانتیگراد گزارش شده و نوسانات دمایی شهر یزد نیز در شبانه روز گذشته بین ۱۲ تا ۲۴ درجه بوده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا