جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در محل حسینیه مسجد انقلاب و کلیه مساجد شهرستان بهاباد همراه با برنامه های شاد ومتنوعی برگزار شد.

شهرستان بهاباد درشب میلاد با سعادت حضرت قائم آل محمد مهدی موعود (عج) غرق درشادی وسرور بود مردم با چراغانی کردن و پخش شربت وشرکت در مراسم جشن آن حضرت این اعیاد خجسته را جشن گرفتند و به شادی پرداختند .

مراسم جشن ولادت با سعادت دوازدهمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت با حضور با شکوه مردم و مسئولان شهرستانی در شهرستان بهاباد برگزار شد.

در این مراسم آیتم‌های مختلفی اجراء شد که برپایی ایستگاه‌های صلواتی وپخش شربت وشیرینی به مردم ، مولودی خوانی، برگزاری مسابقه بین بزرگسالان ونونهالان وجوانان ، اجرای چوب بازی سنتی محلی بهاباد واجرای نقاله خوانی و سرود دختران فاطمی ازدیگربرنامه های این جشن با شکوه بود .

امام جماعت مسجد انقلاب بهاباد در این جشن ضمن تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود بر انتظار فرج آن حضرت تاکید کرد و انتظار فرج را یکی از والاترین عبادت‌ها برای مسلمانان دانست و گفت: بر اساس روایات، بالاترین عبادت و جهاد، این است که انسان مومن چشم انتظار ظهور امام زمان (عج) باشد.

حجت الاسلام کاظم خوشخوی ا دامه داد: انتظار کشیدن فرج امام زمان (عج) در واقع پاداش شهیدی دارد که در خون خود غلقیده باشد، لذا اهمیت مساله انتظار از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است و تنها به دعا و انتظار خالی محدود نمی‌شود.

وی با اشاره به تکالیف مسلمانان در عصر طلیعه ظهور،تصریح کرد: معرفت به امام زمان (عج) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید امام زمان (عج) را به صورت ماهیتی و نه شناسنامه‌ای بشناسیم. امام زمان (عج) به آرمان روی زمین مانده، ۱۲۴ هزار پیامبر و تمام ائمه معصومین جامه عمل می‌پوشاند.

این کارشناس دینی  یادآور شد: انتظار فرج افضل اعمال امت محسوب می‌شود. منظور از انتظار، حرکت و زمینه سازی ظهور است، بنابراین امروز باید حوزه‌ها در این عرصه وارد میدان شوند و برای انجام آن تلاش کنند و راهکار ارائه دهند.

درپایان جشن به اسامی افرادی که مهدی یا محمد مهدی ومحمد صالح بود جوایزی اهدا ء شد .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا