یزدفردا: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از میزبانی ۱۴۰ مسجد در سراسر استان یزد از مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: این مراسم از بامداد امروز در یزد آغاز شده است.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام علیرضا نجیمی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف رجبیه هر سال همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) در ۱۳ رجب آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد، اظهار داشت: این مراسم از صبح امروز در ۱۴۰ مسجد استان آغاز شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم به ویژه جوانان از اعتکاف رجبیه پس از چند سال محدودیت های کرونایی عنوان کرد: امسال بالغ بر ۹ هزار نفر در مناطق مختلف استان معتکف شدند.

نجیمی به تشریح برنامه های اعتکاف در مساجد استان پرداخت و گفت: علاوه بر روزه داری، بیان احکام، پاسخ به سئوالات و شبهات و جلسات بصیرتی و معرفتی، برنامه های جمعی نظیر برگزاری کرسی‌های تلاوت نور، بیان احکام، اقامه نماز جماعت و جلسات پرسش و پاسخ در مورد اصول اعتقادات نیز برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از هیئت امنای مساجد استان و تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه در استان یزد قدردانی کرد و افزود: امیدواریم این مراسم معنوی در بهترین شکل ممکن در تمامی مساجد استان برگزار شود و مردم به ویژه نسل جوان بتوانند توشه ای ارزشمند از این مراسم معنوی برگیرند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا