رئیس سازمان دانش آموزی آموزش وپرورش یزد گفت : مجلس دانش‌آموزی ظرفیتی است که خودباوری را به افراد می‎آموزد و آنان را برای ساخت آینده‌ای بهتر مهیا می کند .

محمد ملا باقری درنشست معلمین ومربیان پیشتاز مدارس بهاباد با اشاره به اهمیت مجلس دانش‌آموزی برای تأمین مسئولیت پذیری، تربیت سیاسی و تربیت اجتماعی، خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان این مسئله را جدی نگیرند و خود را باور نداشته باشند، حرف‌های احساسی بزنند و خیلی مطالعه نداشته باشند در واقع مجلس دانش آموزی با کیفیتی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی آینده دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: این مجلس مطالبه‌گر است و مشکلات و مسائل دانش‌آموزان را منتقل می‌کند.

ملاباقری تصریح کرد : سازمان دانش‌آموزی یک نهاد دولتی عمومی زیر نظر آموزش و پرورش استان و نظارت معاون پرورشی فرهنگی آموزش پرورش استان یزد است گفت: هدف آن اعتلای شخصیت تمام ساحتی دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی، عاطفی، عقلانی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی یکی از وظایف مهم دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی را ارتباط و تعامل با مسوولان شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار وعلاوه بر روسای آموزش و پرورش دانست و افزود: از آنجا که جمعیت دانش‌آموزی بیشترین سهم در جامعه کنونی ما دارند، می‌توانند با طرح مستقیم مسائل و مشکلات شهروندان که دانش‌آموزان هم جزیی از آن هستند با مسوولان شهرستان در راستای رفع مسائل در ارتباط باشند و با نگاه جوان و ایده‌های خلاقانه خود به مسوولان در بهبود وضعیت جامعه کمک کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد در ادامه با نظر به صدور دستورالعمل اردوهای هویتی فراگیر ویژه دانش‌‎آموزان برای اولین بار در کشور گفت: طراحی اردوهای هویتی با محوریت گردشگری رویداد به منظور تقویت ابعاد مختلف هویتی دانش‌آموزان مبتنی بر سبک زندگی اسلامی، انقلابی، ایرانی نیز گامی موثر در این راستاست که سازمان دانش‌آموزی در این مسیر مأموریت محور به ایفای نقش خواهد پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ارزشمند خبرگزاری پانا، عنوان کرد: خبرگزاری پانا باید به گستره جامعه‌ نقش ایفا کند و روایتگر و آینه مطالبات فرهنگیان، دانش آموزان ‌و خانواده ها باشد.

ملاباقری با تاکید بر اینکه  خبرگزاری پانا، صرفا مختص سازمان دانش‌آموزی نیست و این ظرفیت‌ در خدمت انقلاب است، گفت: در خصوص آموزش‌های خبرنگاری و سواد رسانه و فضای مجازی ویژه دانش‌آموزان، معلمان نیز در قالب برگزاری دوره های تربیت مدرس خبرنگاری، سازمان دانش آموزی ارائه خدمات می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما در مجموعه آموزش و پرورش در رسانه‌ای کردن فعالیت‌هایی که در حال انجام است باید توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: مسئله امید بخشی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید با رسانه‌ای شدن فعالیت‌های موثری که در حال انجام است محقق شود.

ایشان  بیان داشت: رسالت مجلس دانش آموزی و انتظاری که از نمایندگان مجلس دانش آموزی می رود این است که در کنار بیان مشکلات، راهکار عملی ارائه کنند تا کار به ثمر بنشیند.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس دانش آموزی فرصت مناسب و ارزشمندی است تا دانش آموزان با پذیرش مسئولیت ، تفکر آگاهانه نسبت به مسائل فعالیت کنند عنوان کرد : مجلس دانش آموزی زمینه ای است تا دانش آموزان تصمیم سازی کرده و با استفاده از قابلیت ها طرح های کارشناسانه ارائه دهند.

دراین نشست معلمین ومربیان پرورشی ودانش آموزان عضو مجلس دانش آموزی نظرات و پیشنهادات ومسائل خودرابه حضوررئیس سازمان دانش آموزی استان یزد رساندند .

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا