یزدفردا: رئیس اتحادیه دارندگان قنادی گفت: با توجه به ثبات نرخ مواد مصرفی و اولیه، قیمت شیرینی در شب یلدا تغییری نخواهد داشت.

به گزارش یزدفرداعلی بهرمند افزود: هم اکنون شیرینی در بازار به وفور موجود است و با قیمت آزاد خرید و فروش می‌شود. چرا که قنادی ها شکر را به قیمت ۲۰ هزار تومان و آرد درجه یک را با اختلاف قیمت از نانوایی‌ها خریداری می‌کنند.

او بیان کرد: نوسان قیمت در مواد مصرفی شیرینی پزی مشاهده نمی‌شود، به همین سبب قیمت شیرینی در شب یلدا تغییری نخواهد کرد؛ لذا مدیریت عرضه و تقاضا قیمت و رقابت قیمت باعث تعادل بازار می‌شود.

بهرمند درباره قیمت‌های انواع شیرینی گفت: هم اکنون میانگین قیمت شیرینی‌ تر از ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و شیرینی زبان، پاپیونی و دانمارکی از ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

او گفت: هم اکنون قیمت‌های اعلامی شیرینی متعادل است، اما امکان دارد در بعضی واحد‌ها به سبب استفاده از مواد مصرفی متفاوت مانند مغز‌های خوراکی، قیمت‌ها متفاوت باشد.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، عمده دستگاه‌ها و ماشین آلات پخت شیرینی را ایرانی عنوان کرد و گفت: امکان دارد به ندرت دستگاه‌هایی از آلمان، سوئیس و ایتالیا خریده شده باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا