یزدفردا: «سعید صادقیان پور» ملی پوش یزدی تبار تیم ملی پاراتکواندو ایران به مدال طلای رقابت‌های پاراتکواندو گرند پری جهان دست یافت.

به گزارش یزدفردا: «سعید صادقیان پور» تکواندو کار یزدی وزن ۶۳- کیلوگرم تیم ملی پاراتکواندو جمهوری اسلامی ایران در کلاس k۴۴ مسابقات فاینال گرند پری که به میزبانی شهر ریاض کشور عربستان برگزار شد توانست با غلبه بر حریفان سرشناش خود بر روی سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات بایستد و گردن آویز طلا را از آن خود کند.

سعید در دور نخست برابر «زوخردین توخیروف» دارنده رنکینگ پنج جهان  از ازبکستان قرار گرفت با نتیجه  ۳۱ بر ۸ به برتری رسید و سپس به مصاف «بوزتکه» از ترکیه دارنده رنکینگ نخست جهان رفت و با پیروزی ۳۷ بر ۱۶ راهی دیدار نهایی شد.

دارنده مدال طلای مسابقات گرند پری ریاض در مبارزه پایانی خود «ناتات تورگاتو» از برزیل که رنکینگ دوم جهان و مدال طلای المپیک را در کارنامه خود دارد با نتیجه ۱۲ بر ۸ از پیش رو برداشت و به نشان ارزشمند طلا دست یافت.

صادقیان پور پس از این پیروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص این مسابقات گفت: مسابقات فاینال گرند پری آخرین مسابقه سال ۲۰۲۰ بود که ۱۰۰ امتیاز جواز حضور در المپیک را داشت و تنها نفرات رنکینگ یک تا هشت جهان اجازه حضور در این مسابقه را داشتند که خوشبختانه من رنکینگ شش را داشتم و توانستم در این مسابقات نیز مدال طلا را به دست آورم.

قهرمان مسابقات گرندپری ریاض در ادامه افزود: پس از کسب این مدال خودم برای کسب طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که در کشور آذربایجان برگزار خواهد شد آماده میکنم تا به امید خدا و کمک های کادر فنی بتوانم افتخاری دیگر برای کشورم و تکواندوی شهر یزد رقم بزنم و از مسئولین نیز انتظار دارم که یک سال مونده به المپیک همچون قبل حمایت کنن تا با قوت قلب بتوانم به تمرینات خود ادامه دهم.

این رقابت‌ها با حضور ۷۷ تکواندوکار از ۲۶ کشور به میزبانی عربستان در سالن گرین‌هال شهر ریاض برگزار شد و تیم ملی ایران با حضور ۶ تکواندوکار، موفق به کسب ۴ مدال طلا و یک برنز شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا