اخذ مالیات ارزش افزوده ازکلیه اقلام صورتحساب تخلف است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی حسابداران و حسابرسان استان یزد در مصاحبه ای خطاب به مهاجریان مقدم گفت جلو سودهای نامشروع رستورانهای استان یزد را بگیرید .

محمد جواد قاسمیان در مصاحبه ای ضمن گرامیداشت روز حسابدار و آرزوی موفقیت برای همکاران و تلاش مضاعف حرفه ای در این آشفتگی اقتصادی گفت آحاد مردم هم از ما انتظار دارند و نباید خدماتمان در محیط کاری محدود شود اطلاع رسانیها از تخلفاتی هرچند کوچک کمک کننده است.  

وی افزود هر کجا کوچکترین بنگاه یا شغلی مانند حتی یک خواربار فروشی کوچک باشد اقتصاد در آن جریان داشته و با توجه به قوانین فعلی نیاز به ارائه خدمت و برماست تا اطلاع رسانی کنیم و اگر از کنار آن علی رغم آگاهی گذشتیم در برابرحقوقی که پایمال خواهد شد مسئولیم.

بطور خاص اکثر رستورانهای استان یزد سودهای نامشروع کسب کرده و ما و شما باید جلو این زیاده خواهیها بایستیم . متاسفانه شاهدیم علی رغم تذکرات رستورانها از تمامی اقلام فاکتور ،از مشتریان مالیات ارزش افزوده دریافت میکنند که این خلاف قانون و شرع میباشد و صرفا مالیات باید از غذاها اخذ شود نه از نوشابه ها و سالادها و ترشی و.... و وقتی هم به صندوقدار تذکر میدهیم در جواب میگویند سیستم اینگونه حساب میکند و بما گفتند بگیرید ! یا مدیران آنها از روی نا آگاهی در برابر تذکرات پافشاری میکنند.

محمد جواد قاسمیان افزود : ابتدا خواهشم از همکاران مستقر در این مجموعه ها در صنوف مختلف اینست که جلو ضایع کردن حق الناس را گرفته و بدانند که در این مورد مستقیما مسئولند.

سپس ازمردم، صنف رستورانداران و اتحادیه های مشابه ونظارتیها، بلاخص جناب آقای دکتر مهاجریان مقدم مدیرکل محترم تعزیرات میخواهم جلو سودهای نامشروع چه سهوی و یا خدایی نکرده عمدی را بگیرد و نسب به این مورد حساسیت بیشتری بخرج داده چرا که برای دارالعباده یزد زیبنده نیست.

وی تاکید کرد : از مردم میخواهم هوای همدیگر را دراین ایام نابسامانی اقتصادی داشته باشیم ،بهیچ عنوان زیر بار پرداخت این نوع صورتحسابها نروند حتی برای یک ریال اضافه تر و برای زندگی و حق و حقوق خود و دیگرانی که از این موارد اطلاع ندارند احترام قائل شوند این قوانین منطقه ای نبوده و به کل کشور بسط داده میشود .

 


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا