مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ششمین روز از هفته کتاب با محمدعلی جعفری، نویسنده برجسته استان یزد و کشور و خالق آثار پرمخاطبی همچون عمار حلب، قصه دلبری، دل‌پلاس، سربلند و شغل شریف دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ظهر پنج‌شنبه 26 آبان به همراه حامد عطارها، معاون این اداره کل، محمد رضایی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی یزد و ایمان مطهری‌نیا، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان با حضور در دفتر کار محمدعلی جعفری، نویسنده برجسته استان و کشور، با وی دیدار و گفتگو کردند.

رفیعی در این دیدار که به مناسبت هفته بزرگداشت کتاب برگزار شد، با تبریک این هفته به نویسنده جوان و توانمند استان، گفت: نخستین بار علاقه به کتاب پس از مطالعه کتاب یکی از نویسندگان یزدی که برایم جذاب بود، در من به وجود آمد.

وی خطاب به جعفری ادامه داد: برخی از آثار شما را مطالعه کردم و از قلم روان، سوژه‌های جذاب و ادبیات فاخرتان لذت برده‌ام و امیدوارم این پرکاری و خلق آثار ارزشمند همچنان استمرار داشته باشد.

رفیعی افزود: متأسفانه در استان یزد به معرفی و تقویت نویسندگان اهتمام درستی نشده است و به همین خاطر خیلی از نویسندگان یزدی که آثار مطرح ملی نیز دارند و در کشور شناخته شده هستند، در زادگاه خود ناشناس و گمنام مانده‌اند.

رفیعی با اشاره به این‌‌که در زمینه تولید محتوای فاخر و منزلت‌بخشی به نویسندگان پرتلاش یزدی باید کار جدی صورت گیرد، بیان داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های گذشته برنامه‌های متعدد فرهنگی برای رونمایی و معرفی کتاب‌ و نویسندگان بومی انجام داده است و این برنامه در دوره جدید نیز به صورت جدی ادامه خواهد داشت تا کتاب‌های فاخر و مفید به جامعه معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد همچنین پیشنهاد داد نویسندگان توانمند استان با همکاری این اداره کل در کتابخانه‌های منتخب، کلاس‌های آموزش نویسندگی برگزار کنند تا بتوان نویسندگانی در تراز انقلاب اسلامی پرورش داد.

جعفری، نویسنده جوان و برجسته استان نیز با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: در حال حاضر چهار اثر در دست کار دارم که دو اثر مربوط به زندگی و سیره شهدای مدافع حرم کشور است و یک کتاب نیز در مورد مرحوم غلامحسین دشتی، رئیس فقید شورای شهر یزد است که در آینده نزدیک چاپ خواهد شد و اثر دیگر نیز در مرحله پژوهش است.

وی از تشکیل کلاس‌های آموزشی ویژه علاقه‌مندان به نویسندگی نیز گفت و اظهار داشت: در این کلاس‌ها خوشبختانه یک‌سری از نویسندگان نوقلم یزدی پرورش یافتند که شاهد به ثمر رسیدن آثارشان در سال‌های اخیر هستیم.

این نویسنده برجسته کشوری همچنین با انتقاد از عدم توجه مسئولان فرهنگی به وضعیت نویسندگان و معیشت آنها، گفت: مدیران باید قدر نویسندگان یزدی را بدانند، چراکه قرار نیست یک نویسنده غیربومی به تاریخ و فرهنگ یزدی بپردازد و قله‌های فرهنگ و علم و معنویت این دیار را به مردم استان و کشور معرفی کند.

جعفری همچنین اعلام آمادگی کرد در برگزاری کارگاه‌های آموزش نویسندگی و پرورش استعدادهای علاقه‌مند به این عرصه با کتابخانه‌های عمومی همکاری کند.

در پایان این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اهدای نسخه‌ای نفیس از کتاب گلستان سعدی، از محمدعلی جعفری، نویسنده برجسته استان و کشور تقدیر کرد.

گفتنی است، محمدعلی جعفری، متولد 1366 در یزد است که از سال 87 به صورت تخصصی به عرصه نویسندگی و داستان‌نویسی وارد شد. وی خالق آثار پرمخاطبی چون «عمار حلب»، «قصه دلبری»، «جاده یوتیوب»، «پادشاهان پیاده»، «سربلند»، «خانه مغایرت»، «شغل شریف»، «تاوان عاشقی»، «تور تورنتو» و «دل‌پلاس» است که برخی آثار وی در سال‌های اخیر برگزیده جوایز ملی و بین‌المللی متعددی همچون کتاب سال یزد، جایزه ملی جمعیت، جشنواره ملی یوسف و جایزه بین‌المللی شهید همدانی شده است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا