معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به مناسبت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به مناسبت 24 آبان، در پیامی روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» را به کتابداران، کتابخوانان و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب استان تبریک گفت.

متن پیام تبریک معاون استاندار یزد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز كتابخوانى و علم‌‏آموزى، نه تنها يك وظيفه ملى، كه يك واجب دينى است. «امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)»

تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی‌توان توسعه و رشد همه‌جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد. بنابراین کتاب و کتاب‌خوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین است و بر همین اساس امام صادق علیه‌السلام به مفضل بن عمر فرمودند: «دانش خود را بنویس و آن را در میان برادرانت منتشر ساز»

کتاب، محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های دراز مدت انسان است و به گسترش دانش کمک می‌کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده ماندگار می‌شود البته بر هیچ کس پوشیده نیست که سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است. 

این‌جانب روز و  هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار را به اهل قلم، نویسندگان، کتاب‌داران، کتاب‌خوانان و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب استان دارالعلم یزد تبریک و تهنیت عرض نموده، امیدوارم با همت و تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی همه مسئولان، علاقه‌مندان، نخبگان و اندیشه‌ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن روزافزون فرهنگ کتاب‌خوانی و تکریم و پاس‌داشت اهالی کتاب و فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

گفتنی است، در تقویم رسمی کشورمان، روز 24 آبان‌ماه، سالروز رحلت مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی، به عنوان روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا