نرخ بیکاری استان از 13.6 درصد در تابستان سال گذشته به 7.7 درصد رسید که نسبت به مشابه سال قبل 5.9 درصد آمار بیکاری استان کاهش داشته است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به تعهد اشتغال18 هزار و 981 نفری استان در سال جاری گفت: براساس این تعهد تاکنون 13 هزار و 404 فرصت شغلی یعنی 71 درصد تعهد اشتغال در استان یزد ایجاد شده است.
وی بیان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت به ترتیب بیشترین اشتغال ایجادی و ثبت شده را در استان داشته اند.
مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: فرآیند ارزیابی و صحت سنجی اطلاعات ثبت شده در سامانه در مرکز استان از سوی این اداره کل و در شهرستانها توسط ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در سطح ملی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت دقیق انجام می شود.
آیت اللهی با اشاره به اینکه آنچه که تا به امروز در استان محقق شده است حاصل تلاش و پیگیری یک کار جمعی تحت عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» است افزود: در ایجاد این فرصت شغلی تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرایی با نظارت عالیه استاندار نقش آفرینی کرده اند.
وی اضافه نمود: نرخ بیکاری استان از 13.6 درصد در تابستان سال گذشته به 7.7 درصد رسید که نسبت به مشابه سال قبل 5.9 درصد آمار بیکاری استان کاهش داشته است.
 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا