یزدفردا: با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، احکام 80نفر از صلح یاران شهرستان بافق اعطا شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در آیین اعطای احکام صلح یاران مناطق و محلات شهرستان بافق، اظهار داشت: بیش از 16هزار صلح یار تحت عناوین مختلف با مرکز توسعه حل اختلاف همکاری می کنند و دستگاه قضایی را در حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش بین مردم یاری می رسانند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی افزود: در شهرستان بافق 80 نفر از 20 محله شهرستان دارای ابلاغ صلح یار شدند که از ضریب نفوذ، مردمداری و اعتماد و اعتبار این افراد متعهد در هر محله برای رفع مشکلات، دعاوی، اختلافات و خصومات بهره گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در نگاه آمار، بیش از 50درصد پرونده هایی که به شورای های حل اختلاف ارجاع می شود ختم به صلح و سازش می گردد، افزود: در طرح هیئت های صلح محلات، مقرر است موضوع اختلاف و دعاوی قبل از ورود به دستگاه قضایی با حکمیت و تلاش ریش سپیدان محلی حل و فصل گردد.

این مقام مسئول اظهار داشت: آمار دقیقی از بسیاری از اختلافات خرد که در محلات توسط هیئت های صلح و صلح یاران حل و فصل می شود در دست نیست، اما قدر مسلم هر موضوعی که با وساطت بزرگان محله و اخذ توافق و تراضی طرفین اختلاف، حل شود موجب جلب رضایت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی می شود.

وی مشارکت صلح یاران در حل و فصل اختلافات و دعاوی بین مردم در محلات را یک اقدام دلی و مبتنی بر ارزش های باطنی ذکر کرد و ابراز داشت: اصلاح ذات البین یک اقدام خداپسندانه و مأجور درگاه الهی است.

شایان ذکر است در پایان این نشست با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین و مدیران محلی، ابلاغ 80 نفر از صلح یاران شهرستان بافق اعطا شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا