یزدفردا: رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی خبر داد که با هک شبکه‌های اجتماعی شهروندان اقدام به جعل هویت و درخواست پول می‌کرد.

به گزارش یزدفرداسرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران که این روز‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، دسترسی به شبکه اجتماعی کاربران و درخواست وجه از دوستان و آشنایان فرد قربانی است که با توجه به بی‌توجهی افراد، به شدت رواج گرفته است.

وی افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و با اعلام این موضوع که پیامی در شبکه‌های اجتماعی برای آشنایان وی ارسال شده است و متاسفانه چندین نفر مبالغی را به حساب فرد کلاهبردار انتقال داده اند، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

ابوطالبی با اشاره به عملکرد سریع کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تصریح کرد: شاکی در همان هنگام که متوجه از دسترس خارج شدن شبکه اجتماعی خود می‌شود با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان پلیس پس از راهنمایی شاکی، حساب مقصد را نیز مسدود و و پیامک هشدار به تمام مخاطبین شاکی ارسال شد که از انتقال وجه بیشتر جلوگیری شود.

وی اظهار داشت که متهم اصلی که در یکی از استان‌های مرکز کشور بود شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال شد.

رئیس پلیس فتا با درخواست از هموطنان برای فعال‌سازی تائید دو مرحله‌ای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی گفت: انتخاب رمز عبور ساده از قبیل تاریخ تولد، شماره همراه و سایر رمز‌های قابل پیش‌بینی برای کلاهبرداران از مهم‌ترین نقاط ضعف امنیت دسترسی به شبکه اجتماعی کاربران است و در صورتی‌که گذرواژه دو مرحله‌ای خود را فعال کنند، می‌توانند از دسترسی‌های غیرمجاز و دردسرساز پیشگیری کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا