رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای از تلاش‌هایی که برای ایجاد گروه‌های نظامی ویژه در عراق انجام می‌شود، اعلام برائت کرده و تاکید داشت، این اقدامات نشان‌دهنده رفتار، اخلاق و منش جریان صدر نیستند.

یزدفردا"رهبر جریان صدر عراق دیروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای از تلاش‌هایی که برای ایجاد گروه‌های نظامی ویژه در عراق انجام می‌شود، اعلام برائت کرده و تاکید داشت، این اقدامات نشان‌دهنده رفتار، اخلاق و منش جریان صدر نیستند.

به گزارش یزدفردا، به نقل از سایت بغداد الیوم، صالح محمد العراقی، چهره نزدیک به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز بیانیه مطبوعاتی را در حساب کاربری خود منتشر کرده و در آن اعلام کرد: برخی برای ایجاد گروه‌های نظامی ویژه که ماموریتشان نقض قوانین و برهم زدن امنیت است، تلاش می‌کنند. در اینجا اعلام می‌کنم این اقدام در رفتار، اخلاق و منش ما حتی برای برخورد با فاسدان نیست و برائت خود را از اینگونه اقدامات اعلام می‌کنیم.

 

العراقی در ادامه نیز این اقدامات را بر خلاف تمامی قوانین شرعی و اصول اخلاقی و اجتماعی دانست و از همه مردم عراق خواست چنین تلاش‌هایی را گزارش کرده و این اقدامات را تحریم کنند.

 

جریان صدر عراق پیشتر انتخاب محمد شیاع السودانی به عنوان مامور تشکیل کابینه را محکوم و اعلام کرد که در کابینه آتی عراق مشارکت نخواهد داشت.

 

عبد اللطیف رشید، رئیس جمهور منتخب عراق پنج‌شنبه گذشته السودانی را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

منبع: ايسنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا