یزدفردا: مسئولان بافق از ۲ طرح تولید کود TSP در مجتمع فسفات آسفوردی و طرح احیای مستقیم فولاد در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق بازدید کردند.

به گزارش یزدفردافرماندار بافق در این تور اقتصادی گفت: طرح تولید کود TSP با ۶۰ نفر اشتغالزایی از طرح‌های دانش بنیان شهرستان است و واحد احیای فولاد بافق نیز ۲۵۰ نفر اشتغالزایی دارد که در حال آموزش هستند.

محمدعلی صمیمی با اشاره اهداف برگزاری این تور بازدید‌ها افزود: این تور‌ها با توجه به ظرفیت‌های بالای معدنی و صنعتی و جبهه قوی در عرصه کار و تولید و همچنین برای تقویت بنیه اقتصادی کشور که این روند در حوزه معادن و صنایع جوار معدنی بافق شکل گرفته است، به صورت ماهیانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: بنا داریم این تور‌ها را با حضور مسئولان موثر شهرستان که کمتر می‌توانند از نزدیک شاهد فعالیت این مراکز اقتصادی باشند، برگزار شود تا علاوه بر در جریان قرار گرفتن مسئولان از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، به بررسی مشکلات و رفع دغدغه‌های مراکز تولیدی و صنعتی بپردازند.

مدیر طرح احیای فولاد هم گفت: واحد احیای مستقیم فولاد بافق، با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال و کیفیت ۹۲ درصدی درجه فلزی و کربن ۱.۵ درصد در روز‌های آتی به بهره برداری می‌رسد.

اسدی پور ادامه داد: در این واحد اکسید آهن به صورت گندله وارد می‌شود و در هنگام عبور از کوره توسط گاز احیایی، مشتمل بر هیدروژن و مونوکسیدکربن، عملیات احیا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت اشتغال این واحد ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم و سرمایه گذاری این واحد بیش از سه هزار میلیارد تومان است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا