یزدفردا: مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه و استفاده دقیق از ظرفیت‌های طب ایرانی وجود دارد.

به گزارش یزدفردا: نفیسه حسینی یکتا در حاشیه سفر به شهر کرمان ضمن بازدید از دانشگاه علوم پزشکی این شهر؛ در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد.

وی مطالبه روز افزون مردم و کافی نبودن متخصصان و مراکز مورد تایید را دلیل باز شدن فضا برای افراد غیرمتخصص و ارائه خدمات طب سنتی خارج از چارچوب علمی و قانونی دانست و ادامه داد: یکی از چالش‌های جدی ما این است که با آنکه فعالیت عطاری‌ها به طور مستقیم با سلامت مردم مرتبط است، اما مجوز فعالیت شان را وزارتخانه دیگری صادر می‌کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد: فعالیت عطاری‌ها در حوزه سلامت است و باید ارتباط مستقیم‌تر و تنگاتنگ‌تری با متولی سلامت در کشور داشته باشند و با آنکه در این صنف، عطاران خوش نام و باتجربه‌ای داریم که عالمانه مشغول به کار در محدوده قانونی هستند، ولی متاسفانه در موارد متعدد دخالت در امر درمان و فروش اقلام غیر مجاز از آن‌ها گزارش می‌شود که برای سلامت جامعه پرمخاطره است.

دکتر حسینی یکتا با اشاره به فعالیت ۸ دانشکده طب‌ایرانی در کشور، گفت: بیش از ۴۰۰ نفر در رشته طب‌ایرانی فارغ التحصیل طب شده‌اند و حدود ۴۰۰ دانشجو نیز در حال تحصیل هستند و در حال حاضر از لحاظ علمی در رتبه چهارم تولید علم طب‌سنتی در دنیا قرار داریم.

وی با بیان این‌که در دولت سیزدهم نگاه ویژهای به توسعه و استفاده دقیق از ظرفیت‌های طب ایرانی شده است، به طوری که در سند تحولی دولت مردمی، بندهای متعددی در خصوص بهره‌گیری از این ظرفیت وجود دارد گفت: طب ایرانی می‌تواند دریچه‌ای برای پیشرفت در حوزه نظام سلامت باشد و در صورت توسعه منطقی؛ به عنوان فضایی در جهت رونق اقتصادی و اشتغال مدنظر قرار گیرد.

دکتر حسینی یکتا، اصلاح سبک زندگی را رسالت اصلی طب ایرانی دانست و بیان کرد: تا پایان امسال ۱۴ دانشگاه در سطح شبکه بهداشت، آموزش سبک زندگی را در برنامه‌های خود خواهند داشت.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل در پایان گفت: فقط ویزیت متخصصین طب سنتی تحت پوشش بیمه است و در حال پیگیری تحت پوشش بیمه قرار دادن ۶ خدمت دیگر در این حوزه هستیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا