دادستان استان یزد گفت: پلیس و دستگاه قضایی با اغتشاشگران برابر قانون برخورد می‌کند و به هیچ عنوان با آشوبگران مماشات نمی‌کنیم.
یزدفردا :دادستان یزد در گفت گویی به تجمعات در یزد اشاره کرد و گفت "برخی افراد در روز‌های گذشته با توجه به فراخوان‌ها در فضای مجازی در برخی مکان‌ها تجمع کردند / پلیس در روز‌های اول مدارا کرد، اما به هیچ وجه با اغتشاشگران مماشات نمی‌کنیم

«محمدرضا حدادزاده» در گفتگویی با خبر سیمای یزد، در خصوص نحوه برخورد با تجمع کنندگان در استان اظهار کرد: برخی افراد در روزهای گذشته با توجه به فراخوان‌ها در فضای مجازی و بدون توجه به صحت خبرهای منتشر شده در برخی مکان‌ها تجمع کردند.

وی افزود: پلیس در روزهای اول مدارا کرد و با تذکر به متفرق کردن افرادی پرداخت که به صورت هیجان آمیز در این تجمع‌ها شرکت کرده بودند.

دادستان استان یزد ضمن تاکید بر اینکه دیگر هیچ مماشاتی با افرادی که در برخی نقاط شهر اقدام به ایجاد راهبندان، تخریب اموال عمومی، مزاحمت برای کسبه و آتش زدن اموال عمومی کرده اند، وجود ندارد افزود: هم افرادی که در خیابان حضور دارند و هم کسانی که در فضای مجازی فکر می‌کنند در امنیت قرار دارند، تحت رصد پلیس قرار گرفته و خوشبختانه عمده محرکان جریان‌های اخیر بازداشت شده و دستگاه قضا نیز برخورد قاطعی با آنان خواهد داشت.

حدادزاده امنیت و آرامش شهروندان را بسیار مهم دانست و ادامه داد: چنین رفتارهایی هیچ تناسبی با اعتراض نداشته و هیچ کس نمی‌تواند این مسائل را به عنوان اعتراض توجیه کند.

وی هوشیاری و همکاری مردم با پلیس را خواستار شد و گفت: مردم در برخی محلات اجازه اغتشاش را به اغتشاشگران نداده و آنان را معرفی کرده اند. امیدواریم امنیت شهروندان با کمک مردم و اقتدار پلیس و حمایت دستگاه قضا حفظ شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان، شهروندان را نسبت به متاثر شدن از فضای مجازی برحذر داشت و افزود: حضور در چنین تجمع‌های سبب آسیب می‌شود و حتی بسیاری از افراد توسط آشوبگران ضرب و شتم شده و حتی تلفن‌های آنان نیز به سرقت رفته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا