یزدفردا"رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: متأسفانه با وجود رشد شدید مصارف کشور در دولت گذشته، رشد اقتصادی به کمتر از چهار دهم درصد رسید.
 رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: متأسفانه با وجود رشد شدید مصارف کشور در دولت گذشته، رشد اقتصادی به کمتر از چهار دهم درصد رسید.

«سید مسعود میرکاظمی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در دولت گذشته طی ۸ سال بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان عملکرد مصرف وجود داشت اما متأسفانه خروجی آن سقوط شاخص‌های کلان از جمله رشد اقتصادی شد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: درحالی‌که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف‌گذاری شده بود، میانگین رشد اقتصادی به کمتر از چهاردهم درصد (۰.۴) رسید.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رشد اقتصادی کمتر از ۰.۴ درصدی طی برنامه در حالی رقم خورد که بخش قابل توجهی از ۲ هزار ۹۰۰ هزار میلیارد تومان دولت گذشته از استقراض تأمین شد؛ موضوعی که امروز دولت سیزدهم را به دردسرهای فراوان انداخته است.

میرکاظمی ادامه داد: با تمرکز دولت برافزایش درآمدها و انضباط مالی، علاوه بر پرداخت بخشی از این بدهی، بنا بر آمار بانک مرکزی در ۶ ماه اول عملکرد دولت یعنی پائیز و زمستان سال گذشته، رشد اقتصادی به ۵ درصد رسید و در بهار امسال نیز عدد ۴.۳ درصدی را ثبت کرد که بیانگر نتیجه‌بخش بودن اقدامات اقتصادی دولت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان تأکید کرد: بازی با کلمات هیچ‌گاه واقعیت تلخ اقتصادی و عملکردی که مردم نتایج آن را در سفره‌های خود لمس کرده‌اند، قلب نخواهد کرد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا