یزدفردا: استاندار یزد با بیان اینکه سهمیه آرد اختصاصی به نانوایی‌ها باید بر اساس کیفیت نان تولیدی و قانونمندی نانوایان باشد گفت: با توجه به جمعیت شناور در مهریز و تفت و حضور مردم در تفرجگاه‌های این شهرستان ها در اواخر هفته، باید سهمیه ویژه‌ای به سهمیه ثابت آنها اضافه شود.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه مصوبات جلسات تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان نباید روی کاغذ بماند، گفت: مصوبات جلسات لازم الاجرا بوده و مدیران مربوطه باید با جدیت به پیگیری و اجرای مصوبات بپردازند.

وی در ادامه بر تشدید نظارت بر عملکرد نانوایی ها به صورت هوشمند و مردمی تاکید کرد و اظهار داشت: آمار و ارقام حاصل از سامانه های نظارتی به صورت روزانه رصد و تحلیل و جهت تصمیم گیری کارشناسی و دقیق در جلسات کارگروه تنظیم بازار مطرح شود.

فاطمی با بیان اینکه نظارت های مردمی مکمل نظارت تیم های نظارتی خواهد بود، تصریح کرد: نظارت های مردمی شفاف، صادقانه و غیرمحسوس است و باید از این ظرفیت بسیار خوب، با طراحی سامانه ای استفاده شود.

استاندار یزد تصریح کرد: در صورت تشخیص کارگروه آرد و نان به ایجاد نانوایی های جدید یارانه ای در سطح استان، باید کار کارشناسی در این خصوص انجام، محل آن مشخص و فرآیندهای مربوط به آن تسهیل شود.

استاندار یزد با اشاره به عزم جدی استان به ارتقای بهره وری در حوزه های مختلف گفت: باید تصمیمات لازم جهت افزایش بهره وری در حوزه آرد و نان استان نیز اتخاذ شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به گزارشات ارائه شده در خصوص نرخ میوه در استان در مقایسه با برخی استان ها اشاره و بر متعارف سازی قیمت اقلام این حوزه تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار و برقراری آرامش بر آن، گفت: جلسات کارگروه تنظیم بازار استان باید به صورت هفتگی و مستمر برگزار شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا