یزدفردا: شکایت پلیس از چهار نماینده مجلس.

رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از شکایت فرماندهی انتظامی از چهار نماینده مجلس به دلیل اتخاذ مواضع‌شان درباره فوت «مهسا امینی» و «گشت ارشاد» خبر داد.

پزشکیان نماینده تبریز، رحیمی نماینده تربت جام و تایباد، سعیدی نماینده چابهار و فرشادان نماینده سنندج، چهار نماینده‌ای هستند که باید پاسخگوی شکایت نیروی انتظامی باشند.

مشکل اصلی این است که متأسفانه برخی از نمایندگان محترم نمی‌دانند چه وظیفه‌ای دارند و از آن مهم‌تر چه وظایفی ندارند. کاش در ابتدای حضورشان در مجلس وظایفی که باید انجام بدهند، مشخص شود.

مثلاً تأیید، حمایت، راهپیمایی گرد صحن مجلس و از این قبیل موارد. نهایتاً چندموردی اعتراض داشته باشند، پیرامون مسائلی که اهمیت خاصی ندارد. مثل مشکلات معیشتی خرس‌های قطبی، خطر چاقی در فوک‌ها و خواب کم جغدها.

کاش بر سر در مجلس می‌نوشتند «کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ/ کار ما شاید این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم.»

با خواندن این بیت نمایندگان محترم پی می‌برند که کارشان شاید این است در افسون برخی مسائل شناور باشند و در شناوری خلسه‌وار، به تفکر بپردازند. گاهی به سقف صحن مجلس خیره شوند و با خودشان فکر کنند «من کی‌ام، چی شد که این‌جا اومدم…این‌جا کجاست؟»

 البته جای نگرانی نیست. خدا را شکر اکثر نمایندگان با همین روش در حال ادامه کارند. همگی در افسون گل سرخ شناورند. مثل تکه‌چوبی که در امواج رود به هر سویی در حرکت است.

راحت و بی‌دغدغه، در آرامش کامل. بدون نگرانی. گاهی به این سو و گاهی به سویی دیگر. گاهی هم به هیچ سو.

نهایتاً چند نماینده وجود دارند که هنوز نمی‌دانند چه وظیفه‌ای دارند و مدام می‌خواهند خلاف جریان آب حرکت کنند. امیدواریم به زودی این مشکل هم برطرف شود و مجلسی کاملاً یک‌دست و همراه داشته باشیم.

مجلسی که چوب لای چرخ هیچ نهادی نگذارد. سؤال نداشته باشد. پی پیدا کردن چیزی هم نباشد.

راضیه حسینی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا