یزدفردا: افتادن گوشی در آب از آن اتفاق‌هایی است که ممکن است روزی همه کاربران گجت‌های هوشمند با آن روبه‌رو شوند، اما با گوشی افتاده در آب چه کنیم؟

به گزارش یزدفردا: افتادن گوشی در آب از آن اتفاق‌هایی است که ممکن است روزی همه کاربران گجت‌های هوشمند با آن روبه‌رو شوند، اما با گوشی افتاده در آب چه کنیم؟ افتادن گوشی در آب از آن اتفاق‌هایی است که ممکن است روزی همه کاربران گجت‌های هوشمند با آن روبرو شوند، اما با گوشی افتاده در آب چه کنیم؟ پس از افتادن تلفن همراه در حجم زیادی از آب، ممکن است تمامی اجزای گوشی، به دلیل اتصال آن با آب، شروع به سوختن کنند، برای جلوگیری از این اتفاق، سرعت عمل شما بسیار مهم خواهد بود. اتفاقی است که افتاده و حال نمی‌توان به عقب برگشت، خونسردی خود را حفظ کنید و مراحل نجات گوشی خود را طی کنید.
مرحله یک: گوشی را به سرعت خاموش کنید
در صورتی که باتری گوشی شما خارج می‌شود، با خارج کردن باتری این کار را انجام دهید، در غیر اینصورت فقط دکمه پاور را فشار دهید و از فشار دادن سایر دکمه‌ها خودداری کنید، زیرا که این کار باعث نفوذ بیشتر آب در آن خواهد شد.
مرحله دو: تمامی اجزایی را که می‌توان از گوشی خارج کرد خارج کنید
قاب، باتری، سیم‌کارت، کارت حافظه و تمامی مواردی که می‌توانید را از گوشی خود، جدا کنید.
مرحله سه: شروع به خشک کردن گوشی کنید
برای خشک کردن گوشی از دستمال توالت و یا از یک پارچه حوله‌ای استفاده کنید تا به خوبی آب را جذب خود کند. سپس آن را روی یک حوله قرار دهید تا خشک شود.
نکته ۱: گوشی را برای خارج کردن آب از آن، تکان ندهید، این کار باعث نفوذ بیشتر آب روی قطعات می‌شود.
نکته ۲: هرگز برای خشک کردن گوشی از سشوار و یا مایکروویو استفاده نکنید.
نکته ۳: در گوشی خود ندمید! فوت کردن در اسپیکر‌ها و سوکت‌های گوشی باعث حرکت آب روی قطعات و سوختن آن خواهد شد.
مرحله چهار: گوشی را تا سه روز روشن نکنید
پروسه خشک شدن گوشی، ۳ روز زمان میبرد، شما برای رفع مشکل آب خوردن موبایل خود هرچه از دستتان بر می‌آمد انجام داده‌اید و حال پس از طی این دوران پر استرس، تنها شانس می‌تواند هنگام روشن کردن گوشی به کمک شما بیاید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا